English

برپایی نمایشگاه موضوعی کتاب پزشکی در کتابخانه حسینیه ارشاد

نمایشگاه موضوعی کتاب پزشکی به مناسبت میلاد ابن سینا و روز پزشک در کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد برگزار می شود.

برپایی نمایشگاه موضوعی کتاب پزشکی در کتابخانه حسینیه ارشاد

به گزارش خبرگزاری موج، نمایشگاه موضوعی کتاب پزشکی به مناسبت میلاد ابن سینا و روز پزشک طی امروز و فردا در کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد برگزار می شود.

اول شهریور ماه، همزمان با زادروز بوعلی سینا، به پاس تألیفات و خدمات وی، به علوم پزشکی و فعالیت وی در این رشته و تجلیل از پزشکان، روز پزشک نام گذاری شده است.

«ابوعلی حسین بن عبداللَّه بن حسین بن علی بن سینا» معروف به شیخ الرئیس در سوم صفر سال ۳۷۰ قمری در بلخ متولد شد. وی از حکمای بزرگ و علمای نامدار جهان و پزشکان اسلام است.

ابوعلی سینا از مشهورترین و تاثیرگذارترین فیلسوفان و دانشمندان ایران است که آثارش در زمینه فلسفه ارسطویی و پزشکی اهمیت بسیار دارد. وی ۴۵۰ جلد کتاب به زبان‌‏های فارسی و عربی در زمینه‌های گوناگون نوشته ‌است که اشارات، شفا، حکمت عرشیه، قضا و قَدَر و لغةالعَرَب و... از آن جمله‌‏اند. از معروف‌ترین کتاب‌هایش کتاب شفا، دانشنامه علمی و فلسفی جامع و کتاب قانون یکی از کتاب‌های معروف ابن سینا در زمینه علم پزشکی است.

در مدت عمر ابوعلی سینا، وقایع متعددی رخ داده که برای او از وزارت تا زندان را در برداشت. سرانجام این دانشمند شهیر و فیلسوف بزرگ در ۵۸ سالگی در همدان درگذشت و در همان شهر مدفون شد.

کتابخانه عمومی حسینیه‌ ارشاد برای بزرگداشت روز پزشک و گرامیداشت مقام شامخ شیخ الرئیس ابوعلی سینا، نمایشگاهی از منابع موجود را امروز و فردا چهارشنبه و پنجشنبه، ۱ و ۲ شهریور، در ساعات کار کتابخانه، برپا می کند و به منظور قدردانی از پزشکان در تاریخ ۱/۶/۱۳۹۶ عضویت  سه ماهه به آن ها هدیه می‌دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه