English

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش خبر داد:

برگزاری مسابقات کُرال فرهنگیان سراسر کشور در تهران

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی گفت: از برگزاری مسابقات کُرال فرهنگیان با حضور 320 هنرمند فرهنگی از سراسر کشور در تهران خبر داد.

برگزاری مسابقات کُرال فرهنگیان سراسر کشور در تهران

به گزارش خبرگزاری موج، مهدی علی‌اکبرزاده در آیین افتتاحیه که با حضور 320 هنرمند فرهنگی در تالار بهشتی اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، با تاکید بر ضرورت هنر در مدارس، اظهار داشت: هرگاه فرآیند آموزشی با هنر همراه شود، اثرگذاری آن بر دانش‌آموزان چند برابر می‌شود.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش افزود: کودکی که اولین کلمات را می‌آموزد همواره دوست دارد والدینش برای او شعر بخوانند و این نشانه انس و الفت انسان با موسیقی است.

وی تصریح کرد: شعر و موسیقی آنگاه موثرتر است که هنرمندان هم‌نوا شوند و به صورت گروهی، هنر خود را ارائه دهند.

علی‌اکبرزاده، اجرای مسابقات کُرال فرهنگیان را الگویی برای تشویق دانش‌آموزان به شعر و موسیقی عنوان و اعلام کرد: یکی از مهم‌ترین ابزار انتقال فرهنگ به جامعه استفاده از شعر و موسیقی و همسرایی است.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: همانطور که یک صدای متفاوت وقتی در گروه قرار می‌گیرد و به هم‌نوایی می‌پردازد اثربخش و دلنشین است در جامعه نیز این همنوایی باید در زندگی افراد وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه یک هنرمند می‌تواند با نوای زیبای خودش یک جامعه را تغییر دهد، ادامه داد: افراد با هرسلیقه و تفکری که باشند اگر همنوا شوند و ندای وحدت سر دهند پیروز خواهند شد.

ششمین دوره مسابقات کُرال فرهنگیان با حضور 320 نفر از 10 استان در اردوگاه فرهنگی و تربیتی شهید باهنر در حال برگزاری است.

در مرحله اول این مسابقات 7 هزار و 350 فرهنگی در 3 بخش خواهران، برادران و ترکیبی به رقابت پرداختند و در نهایت 10 گروه هنری از استان‌های فارس، کرمان، گلستان، شهرستان‌های تهران، مازندران، خراسان رضوی، یزد، خراسان شمالی و چهارمحال و بختیاری و عشایر جهت رقابت مرحله کشوری معرفی شدند.

در این دوره از مسابقات، فرهنگیان هنرمند در دو رشته آواهای محلی و تلفیقی به صورت همسرایی به اجرای برنامه می‌پردازند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه