English

انتشار کتاب‌های صوتی «درباره آزادی» و «لاک‌ نقره‌ای»

کتاب گویای «درباره آزادی» نوشته جان استوارت میل به همراه کتاب گویای «لاک‌ نقره‌ای» از علیرضا زندی منتشر شده است.

انتشار کتاب‌های صوتی «درباره آزادی» و «لاک‌ نقره‌ای»

به گزارش خبرگزاری موج، کتاب «درباره آزادی» نوشته جان استوارت میل با ترجمه محمود صناعی در ۱۸۴ صفحه با شمارگان ۱۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۲هزار تومان در انتشارات روشنگران و مطالعات زنان منتشر شده است. نسخه صوتی این کتاب نیز با گویندگی پژمان ابوالقاسمی و صدابرداری بهروز سیوشی منتشر شده است.

در معرفی این کتاب آمده است: کتاب «درباره آزادی» اثر جان استوارت میل را شاید بتوان به درستی مکمل اثر جان لاک درباره «حدود دولت و حقوق مردم» دانست. هرچند میان زمان زندگی این دو دانشمند علوم سیاسی دو قرن فاصله است.

جان استوارت میل در اوایل قرن نوزدهم به دنیا آمد و در اواسط همین قرن کتاب «درباره آزادی» را نوشت. بسیاری از نکاتی که او در نقد جامعه آن روزگار انگلستان در مورد حقوق مردم به ویژه اقلیت‌ها و دگراندیشان متذکر شده است، امروز در قوانین اساسی و مدنی بریتانیا، اصلاح شده است. از جمله حق زنان در مشارکت‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کامل در این قوانین پیش‌بینی شده است.

استوارت میل معتقد بود که پیشرفت سیاسی و اجتماعی یک کشور و بهتر شدن افراد آن، تنها در صورت دست‌یافتن همه مردم به آزادی امکان‌پذیر است.

بنابراین تأمین آزادی برای تمامی افراد جامعه باید مهم‌ترین هدف حکومت‌های منتخب مردم باشد...

همچنین مجموعه داستان «داستان لاک نقره‌ای» نوشته علیرضا زندی در ۱۳۶ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۸۰۰۰ تومان در نشر یادشده منتشر شده است. کتاب صوتی این مجموعه نیز با گویندگی و کارگرانی پژمان ابوالقاسمی عرضه شده است.

«لاک نقره‌ای»، «گربه»، «جیک‌ جیک مستون»، «زباله‌سوز»، «جنوبی»، «شاهد قتل» و «هرکسی یه روشی داره» داستان‌های این مجموعه هستند.

در نوشته پشت جلد کتاب عنوان شده است: این نویسنده توانایی خود را در نوشتن داستان‌های کوتاه در آثار قبلی خود به‌ویژه در مجموعه داستان «سی‌وشیش» نشان داده است.

«لاک نقره‌ای» در ژانر ادبی متفاوتی است که اصطلاحا آن را ژانر دلهره یا جنایی می‌نامیم و کمتر داستان‌نویسی را می‌شناسیم که از این توانایی برخوردار باشد.

دکتر زندی قدرت قلم خود را در این مجموعه به نمایش و آزمایش گذاشته‌است. داوری نهایی بر عهده شما خواننده گرامی است. دکتر علیرضا زندی جراح و چشم‌پزشک توانا و نامداری است. با این همه نوشتن را امری جدی و جزئی از زندگی فعال و مفید خود تلقی می‌کند. آثار دیگر این نویسنده، رمان‌های «پرسه‌ای پروانه‌ای» و «تا ژرفای دره‌ها» و مجموعه داستان‌های «گل یخ» و «سی‌وشیش» و همین کتابی است که پیش رو دارید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه