English

انتشار «کِی ‌۲» و «نقد دیالکتیک دستگاه‌مند»

کتاب‌های «کِی ‌۲: زندگی و مرگ در خطرناک‌ترین کوه دنیا» و «نقد دیالکتیک دستگاه‌مند» به تازگی منتشر شده‌اند.

انتشار «کِی ‌۲» و «نقد دیالکتیک دستگاه‌مند»

به گزارش خبرگزاری موج، کتاب «کِی ‌۲: زندگی و مرگ در خطرناک‌ترین کوه دنیا» از اِد ویسترز و دیوید رابرتز با ترجمه گلبرگ درویشیان در ۳۷۸ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۳۱ هزار تومان در نشر چشمه عرضه شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: اول اوت ۲۰۰۸ مقارن با یازدهم‌ مردادماه ۱۳۸۷، روزی که تلاش نهایی اکسپدیشن کِی ‌۲ برای فتح سخت‌ترین کوه جهان در کوهستان قره‌قروم پاکستان صورت گرفت و تا پایان آن‌ روز، یازده کوهنورد در ارتفاعات نزدیک قله جان خود را از دست‌ دادند.

کتاب حاضر، علاوه‌ بر بررسی و روایت تراژدی یکم اوت ۲۰۰۸ در قله کِی ‌۲، مجموعه جامعی است از تاریخ تلاش‌هایی که از ابتدا تا نخستین صعود موفق بر کِی ‌۲ صورت گرفته‌اند. تاریخی که در آن سیر تکامل کوهنوردی را شاهد خواهیم بود و همچنین می‌توانیم علت بسیاری از حادثه‌ها را نیز در بازخوانی آن دریابیم.

همچنین کتاب «نقد دیالکتیک دستگاه‌مند» (همراه با آثاری از هانس-گئورگ بکهاوس، هلموت رایشلت، ولفگانگ فریتز هاوگ) با تالیف و ترجمه کمال خسروی در ۲۲۷ صفحه با شمارگان ۷۰۰ نسخه و قیمت ۲۰هزار تومان در نشر یادشده راهی بازار شده است.

این کتاب با این مطالب همراه است: نقد تئوری «سرمایه‌داری ناب» و «دیالکتیک سرمایه»، بخش نخست: اونو و سِکین؛ هیاهو برای هیچ؟ - کمال خسروی، نقد «گرایش» دیالکتیک دستگاه‌مند، بخش دوم: معاصران و چشم‌اندازها؛ سبکی تحمل‌ناپذیر بارِ دیالکتیک - کمال خسروی، درباره دیالکتیک شکل ارزش: هانس- گِئورگ - بکهاوس، درباره رابطه روش منطقی و روش تاریخی - هلموت رایشِلت، «کاپیتال‌خوانی» تازه - ولفگانگ فریتز هاوگ و نقدی بر دیالکتیک دستگاه‌مند - بِرتل اُولمن.

در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: ... ما می‌توانیم روش مارکس در کاپیتال را «روش مارکس» بنامیم و از آن تصوری روشن و مستدل داشته باشیم. ما می‌توانیم روش مارکس را روشی «دیالکتیکی» بنامیم یا از آن تحت عنوان «دیالکتیک مارکس» یاد کنیم و با این وجه تشخص، آن را از رویکردهای قیاسی، تحلیلی و استعلایی متمایز کنیم. ما می‌توانیم با مشخص‌تر کردن این«دیالکتیک» با صفاتی مانند «انتقادی» و «انقلابی» روش مارکس را از بندهای ایدئایسم مطلق هگلی و ملزومات آن برهانیم و با این کار تعین تاریخی‌اش را، تاریخیتش را، و استوار بودنش را بر ماتریالیسم پراتیکی برجسته سازیم. من در همه آن‌چه‌ کاویدم، در «دستگاه‌مند» یا «نظام‌مند» یا «نظام‌وار» نامیدن دیالکتیک مارکس بهره و هوده‌ای نیافتم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه