English

نمایش سفالینه‌های هزاره اول و دوم پیش از میلاد در نمایشگاه شاهرود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: موزه‌ها نشانگر هویت و تاریخ کشور هستند و مردم باید به این یادگارهای فرهنگی توجه داشته باشند.

نمایش سفالینه‌های هزاره اول و دوم پیش از میلاد در نمایشگاه شاهرود

به گزارش خبرگزاری موج، حسین خواجه بیدختی و در مراسم افتتاح نمایشگاه نقش و سفال در موزه شاهرود، افزود: تمامی اشیای به نمایش گذاشته شده در موزه‌های کشور دارای بارقه‌های فرهیختگی و فرهنگی هستند.

وی با اشاره به اجرای طرح حمایت از مالکان آثار تاریخی گفت: بر اساس این طرح، مالکان آثار تاریخی می‌توانند آثار خود را حفظ و نگهداری کنند و نیمی از هزینه مرمت نیز در اختیار مالکان قرار می‌گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان خواستار توجه به موزه‌ها و حمایت بیشتر مردم از حفظ و نگهداری آثار تاریخی شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهرود نیز گفت: نمایشگاه نقش و سفال شامل 32 اثر برگزیده سفالینه‌های منقوش پیش از تاریخ است .

«حمیدرضا حسنی» افزود: این نمایشگاه به مناسبت هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه در موزه شاهرود برپا شده است. این سفالینه‌ها دارای نقوش مختلف حیوانی، انسانی، گیاهی، هندسی و ... مربوط به هزاره اول و دوم پیش از میلاد هستند که از نقاط مختلف تاریخی ایران جمع آوری شده‌اند.

علاقمندان می‌توانند از امروز سی و یکم اردیبهشت تا پنجم خرداد ماه امسال هر روز از ساعت 9 صبح تا 13 و 17 عصر تا 20 از این نمایشگاه واقع در موزه شاهرود دیدن کنند. این نمایشگاه با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و با هنرمندی"محسن میزاعلی" نقال برجسته کشوری اردیبهشت افتتاح شد. موزه شاهرود در خیابان فردوسی، جنب شهرداری شاهرود واقع شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه