English

«زندگی و دیگر هیچ»با حضور اسد زاده رونمایی شد

مستند پرتره زندگی داریوش اسد زاده روز گذشته رونمایی شد.

«زندگی و دیگر هیچ»با حضور اسد زاده رونمایی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، روز گذشته مراسم اکران خصوصی فیلم مستند «زندگی و دیگر هیچ» به کارگردانی و نویسندگی ابراهیم شفیعی با محوریت زندگی هنرمند پیشکسوت داریوش اسد زاده در تالار ایوان شمس برگزار شد.

در ابتدای این مراسم داریوش اسدزاده هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون و تئاتر با تشویق مکرر مهمانان دقایقی مورد استقبال قرار گرفت و در سخنانی کوتاه گفت: به نام آفرینش صحنه های باشکوه خلقت. من از این اکرام که توسط شما عزیزان صورت گرفت بسیار سپاسگزارم. با دیدن این فیلم ناراحت نشوید، چرا که هروقت خودم نگاه می‌کنم، گریه می‌کنم. شرمسارم، هم شادمانم و هم دلتنگ. این فیلم در سال ۹۰ کلید خورد و ساخته شد.

وی به بیان خاطره ای از دوران جوانی خود پرداخت و افزود: چهل سال قبل با دوستی که در امریکا با ما همکار بود با یک میلیون دلار برای بازاریابی و تحصیل راهی امریکا شدم اما به هر جهت این امر محقق نشد و وارد کار هنر شدم.

ابراهیم شفیعی نویسنده و کارگردان فیلم مستند «زندگی و دیگر هیچ» پس از حضور روی صحنه در جملاتی کوتاهگفت: داریوش اسدزاده پدر معنوی تیم تولید بود.در تولید این فیلم روزانه 22 ساعت فیلمبرداری داشتیم و هیچ یک از همکاران در راه تولید این اثر لحظه ای کوتاهی نکردند.از علی شاه حاتمی در مقام استادم و مادرم که زحمات زیادی را متحمل شدند نیز تشکر می کنم که باعث شد تا این اثر فاخر به تولید برسد.

در ادامه مراسم ابوالفضل کریمشاهی مدیر عامل شرکت فرش اعیان حامی این برنامه در سخنانی گفت: زمانی که پیشنهاد ساخت مستند استاد داریوش اسدزاده به ما اعلام شد به دلیل اینکه بخش کوچکی از زحمات این هنرمند ارزشمند جامعه هنری را جبران کرده باشیم کار را پذیرفتیم.

وی اضافه کرد: موضوع هنر در جامعه امروز لازمه زندگی است و زندگی که در آن هنر نباشد بی روح بوده  چراکه هنر معمار جامعه و لازمه زندگی خلاق و پویا است.اخلاق مداری، مردم داری و دینداری همه صحابه هنر است و فرد هنرمندی چون داریوش اسدزاده در مقام فرمانده هنر قرار دارد.

علی شاه حاتمی در این مراسم خطاب به داریوش اسدزاده گفت: اگر تو فیلم خود را می بینی و گریه می کنی، هنرمندان امروز، روزگارشان را نگاه می کنند و به حال خود گریه می کنند.در این مراسم که هیچ یک از مسئولان فرهنگی جامعه حضور ندارند افتخار کن و آن احمق هایی که سینمای ایران را به دلیل دریافت جوایز بین المللی سیاه نمایی می دانند و در برنامه تلویزیونی از آن یاد می کنند نشان دادند که سیاه تر از خودشان وجود ندارد.

در بخشی از این مراسم داریوش اسدزاده از سوی معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران  نیز مورد تجلیل قرار گرفت.

در ادامه این مراسم با حضور داریوش اسدزاده، ابراهیم شفیعی و مجتبی بیطرفان از عوامل تهیه و تولید این فیلم قدردانی و تجلیل شد و همچنین شرکت فرش اعیان تابلو فرش هنرمند داریوش اسدزاده و دیگر هنرمندانی که در این مستند حضور داشتند را به آنها اهدا کرد.

احترام برومند همسر مرحوم داوود رشیدی نیز در این مراسم حضور داشت و تابلو فرشی از چهره زنده‌یاد داوود رشیدی در این مراسم به او اهدا شد.

 در پایان این مراسم از فیلم مستند «زندگی و دیگر هیچ» رونمایی شد و حاضران به تماشای این مستند نشستند.

این فیلم  مستند بلافاصله پس از اکران، در اختیار شبکه نمایش خانگی قرار خواهد گرفت و پخش آن نیز بر عهده موسسه فرهنگی فیلمسازی «بیطرف فیلم» است.

در این مستند 75 دقیقه ای، بازیگران شاخص و مطرحی چون علی نصیریان، محمدعلی کشاورز، اکبر عبدی، حسن پورشیرازی، فریده سپاه منصور، محمد کاسبی، علیرضا خمسه، امین الله رشیدی، علی اوسیوند، نادر سلیمانی، علیرام نورایی و کامران تفتی حضور داشته‌اند و اجرای صدای آن بر عهده ماهان شجاعی است. مستند «زندگی و دیگر هیچ» پیش از این در جشنواره مریدای مکزیک مورد تقدیر قرار گرفته و همچنین در جشنواره فیلم سینما حقیقت، ونکوور کانادا و سانتیاگو شیلی حضور داشته است.

فریده سپاه منصور، حبیب دهقان نسب، کیهان ملکی، مهدی میامی، فاطمه شکری، پوری بنایی، حسن اسدی، بهزاد خداویسی، امین الله رشیدی، عزت الله مهرآوران، مهرداد فلاحتگر، احترام برومند، نادر طریقت، علی شاه حاتمی، شاهین‌باباپور، شهناز شهبازی، فرحناز منافی ظاهر، محمد متوسلانی، نصرت الله وحدت، علی برقی، علی دهکردی، اصغر همت، بابک‌نوری، بهزاد رحیم خانی، سهند جاهد و محمد ابهری از جمله هنرمندانی بودند که در این مراسم حضور داشتند

عوامل این مستند عبارتند از: کارگردان و نویسنده ابراهیم شفیعی، تهیه کنندگان ابراهیم شفیعی و مجتبی بیطرفان، مشاور کارگردان علی شاه حاتمی، مدیر تصویربرداری مجید طرقی، تصویربردار تیام کیانی، تدوین میثم بستانی، آهنگساز اکبر بلالی، طراح صحنه و لباس وحیده بخشی، طراح گریم مرجان یاری، صدابردار جلال سعادت، برنامه ریز و دستیار کارگردان ابوالفضل نعمتی، مدیر تولید میلاد عسگریان، مجری طرح ندا مردانی، عکاس معصومه مرادی و حامد داداشی نژاد، مشاور رسانه ای فرانک‌قنبری و صدای ماهان شجاعی.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه