English

کنگره بزرگداشت ۲۵۰ شهید دانشجوی استان مازندران برگزار شد

یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس گفت: در جنگ تحمیلی دشمن تلاش می‌کرد تا حکومت و کشور را از ما بگیرد و هنوز هم این نقشه و توطئه را در سر می‌پروراند.

کنگره بزرگداشت ۲۵۰ شهید دانشجوی استان مازندران برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج، سردار سرتیپ مرتضی قربانی از فرماندهان دوران دفاع مقدس در چهارمین کنگره بزرگداشت ۲۵۰ شهید دانشجوی استان مازندران با محوریت شهدای مدافع حرم توضیح داد: اکنون انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ایران در عراق،سوریه،لبنان و یمن پایه ریزی شد. دفاع هشت ساله ما، دفاع مقدس است زیرا دفاع از حکومت، اهل بیت(ع)، کشور، مردم و مقابله با ظلم و تعدی است.

وی گفت: خداوند از مظلومان، مومنان و کسانی که برای رضای او می‌جنگند دفاع می‌کند و از کفار نیز بیزار می‌جوید. در جنگ تحمیلی دشمن تلاش می‌کرد تا حکومت و کشور را از ما بگیرد و هنوز هم این نقشه و توطئه را در سر می‌پروراند. دشمن تلاش داشت کشورمان را مستعمره آمریکا و انگلیس کند اما رزمندگان دلاور و ایثارگر ایران اسلامی با ایثار و شهادتشان جلوی این حرکت دشمن را گرفتند. در جنگ تحمیلی کشور ما حدود 189هزار شهید و عراق نیز به گفته خودشان بیش از یک میلیون کشته داد.

فرمانده لشکر 25 کربلا در دوران دفاع مقدس یادآور شد: ما باید اخلاق و ادب را در جامعه نهادینه و از توهین به یکدیگر پرهیز کنیم و نباید با دروغ و ظاهر سازی سر مردم کلاه بگذاریم. با توجه به نماز اول وقت، جهاد، امربه معروف و نهی از منکر، توجه به اصول و فروع دین و بهره مندی از مراجع و علمای دینی دینان را محکم کنید.

سردار قربانی در بخش دیگر سخنانش بیان کرد: اگر با دشمنان مقابله نمی‌کردیم اکنون می بایست در همدان با داعش مبارزه می‌کردیم. عزتی که خدا به ایران اسلامی داده به برکت خون شهدا است. همیشه باید گوش به فرمان ولایت فقیه باشیم و امربه معروف و نهی از منکر را فراموش نکنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه