English

کاظم راست گفتار در گفت و گو با موج

هفتاد درصد «آشوب» جلوه های ویژه است/ورود قریب الوقوع «شوهر آهو خانم» به پیش تولید

کاظم راست گفتار با بیان اینکه فضا سازی فیلم«آشوب»در میان کارهای تاریخی نظیر ندارد،از احتمال آغاز پیش تولید سریالش در شبکه نمایش خانگی خبر داد

هفتاد درصد «آشوب» جلوه های ویژه است/ورود قریب الوقوع «شوهر آهو خانم» به پیش تولید

کاظم راست گفتار کارگردان سینما که جدیدترین ساخته او به نام«آشوب» به زودی روی پرده می رود در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری موج در مورد این فیلم و حال و هوای آن گفت:در ایران پس از انقلاب اسلامی آثار تاریخی متعددی ساخته شد که اولین و بهترین آنها سریال«هزاردستان» ساخته زنده یاد علی حاتمی بود و پس از آن سریال هایی مثل «کیف انگلیسی»، «معمای شاه»، «کلاه پهلوی» و فیلم هایی مانند گراند سینما ساخته شد که اکثر آن ها از نظر فرم گرافیکی و بصری تحت تاثیر سریال هزاردستان بودند و از نظر فضاسازی چندان تفاوتی میان آنها دیده نمی شد.

وی افزود:من نمی گویم این مساله خوب است یا بد اما در هر حال تقلید از کار کارگردان دیگری است و من ترجیح دادم فضا سازی متفاوتی انجام دهم. «آشوب»در دهه بیست شمسی می گذرد که بخش عمده ای از سریال «هزاردستان» هم در همان زمان رخ می دهد اما در این فیلم از جلوه های کامپیوتری بسیار زیادی و بی شماری استفاده شده تا تلاش کنیم با یک فضا سازی متفاوت، شمایل جدیدی از یک کار تاریخی را به وجود بیاوریم.

کارگردان «نقاب» در مورد جلوه های ویژه این فیلم گفت:بعضی از این جلوه های بصری آشکار و بعضی دیگر نامحسوس است اما هیچ صحنه ای از این فیلم نیست که در آن جلوه های ویژه کامپیوتری نباشد. سعی کردیم فضای کارهای تاریخی را بشکنیم و بعضی از صحنه های فیلم از نظر فنی تا به حال در سینمای ایران سابقه نداشته است. از جلوه های ویژه کامپیوتری در صحنه های مانند شلیک گلوله، ساخت پس زمینه خیابان و تظاهرات ها استفاده کرده ایم و تلاش کردیم کارمان با حداکثر کیفیت باشد.به جرات می توانم بگویم هفتاد درصد آنچه بیننده در «آشوب»خواهد دید واقعی نیست و با استفاده از این جلوه های ویژه کامپیوتری خلق شده است.

راست گفتار در ادامه در مورد سریال«شوهر آهو خانم»که قصد دارد آن را برای شبکه نمایش خانگی بسازد و آخرین وضعیت آن گفت:حدود دو سال است که این پروژه را در دست دارم و در تدارک ساخت آن هستم

اما مدتی است شبکه نمایش خانگی درگیر مشکلاتی شده.اشخاصی که هیچ ارتباطی با سینما ندارند تنها به دلیل داشتن پول وارد این شبکه شده اند و مسائل آنها هم دامن شبکه خانگی را گرفته.«شوهر آهو خانم»هم از این مشکلات بی گزند نمانده مخصوصا اینکه بودجه کار در شبکه نمایش خانگی مبلغ بالایی است و وقتی چنین شرایطی در شبکه نمایش خانگی حکم فرما است سرمایه گذاران واقعی در ورود به آن احتیاط می کنند و همه این مسائل باعث شده این پروژه دو سال در مرحله آماده سازی باشد.

وی افزود:پیش بینی ما این است که این سریال در سی قسمت ساخته و به شبکه نمایش خانگی ارائه شود و نگارش بخش عمده ای از فیلمنامه کار هم انجام شده.احتمالا تا یکی دو ماه آینده با پایان نگارش وارد فازپیش تولید «شوهر آهو خانم»می شویم.

داستان این فیلم در دهه ۱۳۲۰ می گذرد و مضمون اصلی آن در رابطه با بحران هنرمندان در آن روزگار است. اصل داستان این فیلم مربوط به جوانی است که با نام مستعار آشوب در کافه های لاله زار خوانندگی می کند و آین آشوب با آشوب های تاریخی و واقعی دهه ۱۳۲۰ تلفیق می شود و این شخصیت را به یک آشوب خوفناک و تهدید آمیز تبدیل می کند.

عوامل اصلی این فیلم عبارتند از: تهیه کننده و کارگردان: کاظم راست گفتار، مدیر فیلمبرداری: مرتضی پورصمدی، صدابردار: محمود سماک باشی،  طراح گریم: شهرام خلج، عکاس: احمدرضا شجاعی، بازیگران: داریوش فرهنگ، محمدرضا شریفی نیا، فرهاد آییش، آتیلا پسیانی، همایون ارشادی، کوروش تهامی، محمدرضا هدایتی، امیرحسین صدیق، شهره لرستانی، لیلا اوتادی، یکتا ناصر، خسرو امیرصادقی.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه