English

کمپین عید با کتاب

کتاب عیدی دهیم شعار کمپین "عید با کتاب"

در روزهای پایانی سال و رفت آمد های مردم برای خرید عیدانه، خرید یک کتاب به عنوان عیدی و هدیه می تواند روح و اندیشمان را هم هم زمان با بهار تازه کند.

کتاب عیدی دهیم شعار کمپین "عید با کتاب"

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، این روزها هوا، هوای خرید است. هیاهوی خیابان ها نشان از روزهایی می دهد که گویی ماه هاست در انتظار آنیم. صدای نوروز در خیابان ها زودتر از خانه هایمان به گوش می رسد خیابان هایی که مردمانش در هیاهوی نو شدن هستند. نو شدنی از جنس دیگر. اما در این میان گویی حواسمان به نو شدنی دیگر نیست. نو شدنی از جنس فرهنگ. از جنس کتاب. از جنس دانایی.

DSC_4050 copy

در این هیاهو بهتر است در انتخاب عیدانه سبد خانه مان هم جایی برای کتاب تعریف کنیم تا هم زمان با نو شدن ظاهرمان، اندیشه ونوع تفکرمان حتی با خرید یک کتاب هم در این سبد جایی داشته باشد.

شلوغی بازارهای لباس و خوراکی در روزهای آخر سال، خرید عیدی برای بچه های فامیل، اسکناس های تا نخورده بین صفحات قرآن، همه جزئی از رسوم لحظه آمدن سال جدید شده است.

بازار های غذا، پوشاک، لوازم زینتی ، لوازم آرایشی و... همگی در روزهای پایان سال به شدت شلوغ و پر رفت آمد است اما فقط یک بازار است که در نزدیکی عید هم آن چنان هیاهویی به خود نمی بیند. بازار کتاب.

بازار شب عید copy

خانواده های ایرانی که با کتاب و ادبیات کودکی خود را گذرانده اند و نیاکانشان با کتب شعر و رمان و... تمامی علوم خود را دریافت کرده اند و به نسل بعدی منتقل کرده اند چرا در این دوره نباید به فرزندان خود کتاب هدیه دهند و هشتمین عضو سفره هفت سین ایران با کتاب تکمیل شود؟!

وجود یک کتاب برای هر رده سنی در سبد کالای عیدانه خرید می تواند موج فرهنگی جدید را در جامعه ایجاد کند که بدنه و اساس تفکراتمان، وابسته به فضای مجازی و یا تلویزیون نباشد. خودمان بتوانیم یک مرجع برای کتاب و دانش شویم.

نمایشگاه های کتاب و هدیه دادن کتاب به عنوان عیدی و یا هر عنوان دیگر می تواند سطح علمی و فرهنگی جامعه را در کشورمان بالا ببرد. سفره های هفت سین امسال مان را با سین هشتم «سنت کتاب خوانی» تزئین کنیم تا نماد ایران با فرهنگ و ادبیات را به جامعه برگردانیم.

این کمپین با هشتگ #عیدباکتاب در فضای مجازی ایجاد شد تا از این طرح حمایت شود. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه