English

اولین نشست انتقال تجربه در انجمن صنفی ویراستاران برگزار شد

اولین نشست از سری نشست های «انتقال تجربه» با حضور اعضای انجمن صنفی ویراستاران برگزار شد.

اولین نشست انتقال تجربه در انجمن صنفی ویراستاران برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج، نخستین جلسه از نشست‌های «انتقال تجربه» عصر دیروز سه شنبه 10 اسفند با حضور گلی امامی، سیروس پرهام و فریبرز مجیدی در سالن همایش‌های مجمع علمی و فرهنگی مجد برگزار شد برگزار شد.

انجمن صنفی ویراستاران نشست‌هایی را با عنوان «انتقال تجربه» به‌صورت گفت‌وگو با پیش‌کسوتان و نامداران اهل قلم برگزار می‌کند که هدف آن انتقال تجربه آنان به ویراستاران جوان‌تر است.

در ابتدای این نشست سیروس پرهام درباره تجربه‌های خود در مؤسسه فرانکلین به بیان سخنانی پرداخت و گفت: انجمن صنفی ویراستاران می‌تواند شیوه‌نامه‌ای معتبر تهیه کند و درباره تاریخ ویرایش در ایران تحقیق کند. مهم‌ترین کار ویراستار مراجعه به منابع است، ویراستار همیشه با کمک مراجعه به منابع و کشف نکته‌های تازه می‌تواند سرزنده و بانشاط بماند.

فریبرز مجیدی رئیس هیات مدیره انجمن صنفی ویراستاران هم در ادامه درباره این انجمن و اهداف آن سخن گفت و کمیسیون‌های انجمن و برنامه‌های هر یک را برشمرد.

گلی امامی دیگر سخنران این برنامه گفت: امروز جای کریم امامی خالی است که ببیند بالاخره عده‌ای، با تلاش و کوشش، انجمن ویراستاران را تشکیل دادند. پس از انتشارات فرانکلین هیچ ناشر خصوصی و دولتی دیگری نتوانست به آن اندازه در نشر و ویرایش و فرهنگ ایران تأثیر بگذارد.

در پایان این نشست مهناز مقدسی دبیر انجمن صنفی ویراستاران، درباره اهمیت کارِ گروهی در انجمن‌های صنفی سخنانی گفت و افزود: انجمن ویراستاران، با تکیه به اعضای فعال، قادر است اهداف مندرج در اساسنامه را اجرا کند.

وی همچنین از نیاز ناشران به داشتن ویراستاران مجرب در حوزه متون دانشگاهی، متون کودک و نوجوان و آثار پژوهشی سخن گفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه