English

امام جمعه اهل سنت زاهدان:

گفتمان دینی باعث وحدت بین کشورهای اسلامی می شود

امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت:گفتمان دینی باعث وحدت بین کشورهای اسلامی می شود و مذاکره بهترین راه برای کاهش اختلافات بین ملت های اسلامی است.

گفتمان دینی باعث وحدت بین کشورهای اسلامی می شود

به گزارش خبرگزاری موج، مولوی عبد الحمید اسماعیل زهی در بیست و هشتمین همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی در زاهدان افزود: تنوع قومی و مذهبی همواره در کشور عامل ثبات و تقویت اقتدار کشور بوده است.

امام جمعه اهل سنت زاهدان در ادامه با تاکید بر پرهیز از افراط و تفریط در مسائل مذهبی از سوی هرمذهب و قوم افزود: پرداختن و دامن زدن به مسایل تفرقه انگیز همواره عقب‌ماندگی جامعه و منطقه را به‌دنبال داشته است که اگر وحدت و برادری خود را با تحمل همدیگر حفظ کنیم همه ما شیرینی و لذت آن را در برابر چشم دشمنان امت اسلامی لمس می‌کنیم.

وی اظهار کرد: بهترین الگوی ما سیره سیدالمرسلین نبی مکرم اسلام(ص) است که ظرفیت بالا برای اتحاد مسلمین دارند همان طور که مردم دنیا را هدایت کردند.

مولوی عبدالحمید در ادامه خاطرنشان کرد: دین اسلام دینی وسیع با دید باز و ظرفیت بالا است که می توانیم با همه جهانیان در صلح و دوستی زندگی کنیم اما ما از ظرفیت بزرگ این دین کمتر استفاده می کنیم.

وی تصریح کرد: با پذیرفتن همدیگر، درک متقابل و تدبیر در رابطه با تکفیر و افراط گرایی و رعایت حقوق اقلیت های دینی و قومی از این فرصت و ظرفیت عظیم برای وحدت و همدلی استفاده کنیم.

مولوی عبدالحمید افزود: اگر کشور های غربی بحث حقوق بشر را مطرح می کنند پس چرا به مساله فلسطین و کشتار در این منطقه اشاره نمی کنند؟

امام جمعه اهل سنت زاهدان، امریکا را عامل اصلی جنگ افروزی در منطقه دانست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه