English

توسعه طرح «با من بخوان» در روستاهای قشم

مؤسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان با پشتیبانی فرهنگی و مالی بنیان‌گذار مجتمع آموزشی شهید مهدوی تهران، کتابخانه‌ای را برای کودکان دهستان سلخ در جزیره قشم تجهیز کرد.

توسعه طرح «با من بخوان» در روستاهای قشم

 به گزارش خبرگزاری موج، مؤسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان در پی برگزاری کارگاه‌های «با من بخوان» در کتابخانه‌ «کودک، مادر و نوجوان» سَلَخ در سال‌های اخیر و همچنین عملکرد مناسب این کتابخانه در اجرای برنامه‌ ترویج کتابخوانی «با من بخوان» و برگزاری نشست‌های بلندخوانی در این کتابخانه، با پشتیبانی فرهنگی و مالی صدیقه مهدوی، بنیانگذار مجتمع آموزشی شهید مهدوی تهران، به تجهیز این کتابخانه اقدام کرد. بر این اساس، گروهی از کارشناسان این مؤسسه در روزهای ۱۵ و ۱۶ بهمن‌ماه در محل کتابخانه در دهستان سلخ حاضر شدند و با کمک دانش‌آموزان این روستا به تجهیز و مناسب‌سازی فضای این کتابخانه پرداختند.

کتابخانه‌ «کودک، مادر و نوجوان» سلخ در بهار سال ۱۳۹۱ با تلاش گروهی از اعضای شورای کتاب کودک و با ۱۰۰۰ عنوان کتاب راه‌اندازی شد. بنا به درخواست کارشناس ارشد ادبیات و مسئول کتابخانه «کودک، مادر و نوزاد» از ساکنان این روستا، گروهی۱۷ نفره از داوطلبان کتاب‌خوانی، آذرماه سال گذشته در کارگاه‌های «با من بخوان» که در این کتابخانه برگزار شد، شرکت کردند و پس از آن در اسفند همین سال، نزدیک به ۲۵۰ جلد کتاب از سوی مؤسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان برای این کتابخانه فرستاده شد. دور دوم کارگاه‌های«با من بخوان» در آبان‌ماه ۱۳۹۵ برای علاقه‌مندان در این کتابخانه برگزار شد.

بنا بر اعلام، در این کتابخانه که با همت گروه «با من بخوان» ویژه کودکان با معیارهای کودک‌محور تجهیز شده در طراحی جدیدی همچون طراحی یک کتابخانه اقتصادی، رویکرد زیست‌محیطی و استفاده از مواد بازیافتی، جلب مشارکت مردم منطقه و دانش‌آموزان برای کارهای کتابخانه اجرا می‌شود.

اخیرا ۱۲۰۰ جلد کتاب نیز برای این کتابخانه فرستاده شده است. دست‌اندرکاران امیدوارند با تجهیز و بازسازی این کتابخانه، از این پس این مرکز به عنوان کتابخانه‌ی الگوی «با من بخوان» به فعالیتش ادامه دهد و از طریق داوطلبان و علاقه‌مندان به کتاب‌خوانی در این کتابخانه، اجرای «با من بخوان» در روستاهای دیگر جزیره‌ قشم نیز ادامه یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه