English

۴۲ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد فارس همزمان با نیمه شعبان آزاد شدند

در آستانه عید بزرگ نیمه شعبان و با حضور رئیس کل دادگستری استان فارس و جمعی از خیرین نیک اندیش در شیراز ۴۲ تن از زندانیان جرایم غیر عمد استان فارس از زندان آزاد شدند.

۴۲ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد فارس همزمان با نیمه شعبان آزاد شدند
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، رئیس کل دادگستری استان فارس در آستانه جشن بزرگ نیمه شعبان با حضور در زندان مرکزی شیراز طی مراسمی در جمع خیرین، حقوقدانان بسیجی و برخی از مسئولان استان فارس ضمن تقدیر از اقدام خیر خواهانه خیرّین، سپاه فجر استان و آستان قدس رضوی گفت: بی تردید پاداش این اقدام انسان دوستانه شما نزد خداوند متعال محفوظ است.

حجت الاسلام و المسلیمن سید کاظم موسوی موقعیت ایجاد شده برای وقف و بخشش اموال در جهت آزاد سازی افراد در بند را فرصتی مغتنم برای خیرین در جهت بهره از نعمت و موهبت الهی خواند و افزود: اقدام کریمانه شما ضمن بازگرداندن افراد در بند به کانون گرم خانواده‌ها از بسیاری از آسیب‌های ناشی از زندانی بودن این افراد جلوگیری خواهد کرد.

 رئیس کل دادگستری استان فارس در آیین آزاد سازی زندانیان جرایم غیرعمد به مناسبت عید نیمه شعبان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که زنان محبوس جرایم غیر عمد در اولویت برنامه آزاد سازی قرار دارند گفت: جامعه زنان فارس در حوزه‌های مختلف پیش از این گلریزان‌هایی را جهت آزاد سازی زنان زندانی و مرتکبان جرایم غیر عمد برگزار کرده اند که این اقدام در کنار تلاش دستگاه قضایی برای جلب رضایت شکات باعث آزادی ۲۳ نفر از آنان شد.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی به حضور ۵۷ بانوی زندانی جرایم غیر عمد دیگر در زندان‌های فارس اشاره و اظهار امیدواری کرد: با کمک خیرین و تلاش شورا‌های حل اختلاف و بخشش کریمانه شکات پرونده‌ها می‌توانیم تا انتهای امسال زمینه آزادی این زنان زندانی را فراهم کنیم.

 

رئیس شورای قضایی استان فارس همچنین تلاش و اختصاص زمان فراتر از اوقات اداری توسط مسئولین زندان، اعضای شورا‌های حل اختلاف و همچنین مسئولین دادسرا و اجرای احکام در جهت جلب رضایت شکات، تطبیق پرونده‌های زندانیان جهت استفاده از تسهیلات قضایی و بخصوص بهره مندی از عفو مقام معظم رهبری را مصداق اقدام خیر خواهانه همکاران خواند و تصریح کرد: تا پایان اسفند ماه روند اعطای تسهیلات قضایی به زندانیان واجد شرایط و مرتکبان جرایم غیر عمد ادامه خواهد داشت.

وی با تأکید بر این که کمک‌های خیرین، اعطای تسهیلات قضایی و استفاده از تأسیسات قانونی پیش بینی شده معطوف به زندانیان جرایم غیر عمد و واجد شرایط است گفت: محکومان جرایم مهم به هیچ وجه امکان بهره مندی از تسهیلات قضایی را ندارند و دادستانی مرکز استان با جدیت بر این فرایند نظارت مستقیم دارد.

 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس نیز در این آیین آزاد سازی تعدادی از زندانیان جرایم غیر عمد استان به تشریح نحوه نظارت بر استفاده زندانیان از کمک‌های خیرین و تسهیلات قضایی پرداخت و افزود: تنها زندانیانی از کمک‌های مالی خیرین بهره مند می‌شوند که در نتیجه حوادث قهری و به صورت ناخواسته مرتکب جرم شده باشند.

سید مصطفی بحرینی استفاده از تسهیلات و ظرفیت‌های قانونی را تنها شامل آن دسته از زندانیان که مرتکب جرایم خُرد شده و یا توسط شکات مورد گذشت قرار گرفته اند خواند و تصریح کرد: مرتکبان جرایم خشن و زندانیانی که حضورشان در جامعه باعث نا امنی است از فرایند استفاده از تسهیلات قضایی خارج هستند و به هیچ وجه مورد اغماض نخواهند بود.

 

مدیر کل زندان‌های فارس و مدیر عامل ستاد دیه استان فارس نیز در این مراسم با بیان اینکه با پیگیری‌های انجام شده و همت خیرین از ابتدای امسال تا روز گذشته ۵۲۲ نفر از زندانیان محکومیت مالی از زندان‌ها آزاد شدند گفت: این تعداد شامل ۴۹۹ نفر مرد و ۲۳ نفر زندانیان زن بودند و یک هزار و ۲۴۵ میلیارد تومان مجموع بدهی این افراد بوده است.

اسحاق ابراهیمی تصریح کرد: با تلاش‌های مشترک صورت گرفته از سوی دادگستری استان، اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان و ستاد دیه شکات پرونده‌ها بیش از ۶۸۰ میلیارد تومان را بخشیدند و بالغ بر هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آورده این ۵۲۲ نفر بوده است و بیش از ۴۸۴ میلیارد تومان تقاضای اعسار زندانیان نیز پذیرفته شد و ۷۳ میلیارد و ۱۶۵ میلیون تومان نیز توسط خیران نیک اندیش و از طریق ستاد دیه پرداخت شد.

گفتنی است در ادامه رئیس کل دادگستری استان فارس و دادستان مرکز استان از بازداشتگاه مرکزی شیراز بازدید و با زندانیان به صورت چهره به چهره به گفتگو پرداختند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه