English

۲۲۸ زندانی جرائم غیرعمد فارس چشم انتظار کمک خیران برای آزادی در نیمه شعبان هستند

در نشست رئیس کل دادگستری فارس و مدیرکل زندان‌های این استان با مدیرعامل ستاد دیه کشور بنا شد تا اقداماتی برای راه‌اندازی پویش «آزادشدگان یگانه منجی عالم» به منظور جلب کمک خیران برای آزادی ۲۲۸ زندانی جرائم غیرعمد این استان در نیمه شعبان انجام شود.

۲۲۸ زندانی جرائم غیرعمد فارس چشم انتظار کمک خیران برای آزادی در نیمه شعبان هستند
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، علی شمس، مدیر عامل ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند کشور به منظور دیدار با اعضای هیئت مدیره ستاد دیه استان فارس، دیدار با مدیر عامل و کارکنان این ستاد و بررسی عملکرد و اقدامات کلان ستاد دیه در راستای رسیدگی به امور زندانیان جرام غیرعمد با استقبال رسمی مدیر کل زندان‌های فارس به شیراز سفر کرد.

در اولین برنامه این سفر، جلسه هیئت مدیره ستادیه استان فارس با حضور رئیس کل دادگستری استان، دادستان کل فارس، مدیر کل زندان‌ها و رئیس ستاد دیه استان در محل اداره کل زندان‌ها تشکیل شد.

در آغاز این نشست، اسحاق ابراهیمی مدیرکل زندان‌ها و رئیس ستاد دیه فارس، ضمن خیر مقدم به مدیرعامل ستاد دیه کشور، این استان را از حیث داشتن زندانیان جرایم غیر عمد، با وجود نزدیک به هزار نفر زندانی دارای بیشترین آمار این قشر از جمعیت کیفری معرفی کرد.

ابراهیمی گفت: با اینکه در سال جاری بیش از ۶٠٠ زندانی جرایم غیر عمد با کمک خیرین، ستاد دیه مرکز، اخذ رضایت از شکات و معاضدت‌های حقوقی قضایی مراجع قضایی از زندان آزاد شده اند، لذا به سبب شرایط اقتصادی، خشکسالی و تبعات آن بر اقتصاد خاص استان و سایر عوامل، این آمار در زندان‌های استان وجود دارد که باید برای آنان و همچنین پیشگیری‌های اجتماعی از ورود این تعداد از جمعیت کیفری، اتخاد تصمیم میدانی صورت پذیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی هم گفت:علیرغم شرایط اجتماعی و اقتصادی استان که عامل پیدایش زندانیان جرایم غیر عمد است، دستگاه قضایی فارس کنترل و کاهش جمعیت کیفری خصوصا در ارتباط با زندانیان جرایم غیر عمد را در اولویت دارد و برای کنترل و کاهش این تعداد از زندانیان تمهیدات متعددی از جمله پذیرش اعسار زندانیان و توصیه‌های مستمر و موکد به مراجع قضایی به منظور اتخاذ تمهیدات میدانی به ویژه در حوزه صلح و سازش بین طرفین دعاوی و سایر راهکار‌های قانونی را در دستور کار قرار داده است.

رئیس کل دادگستری فارس افزود: در حوزه پیشگیری‌های اجتماعی هم از طریق ستاد دیه مرکز و فعالیت‌های رسانه‌ای در کل کشور و هم تعیین برنامه فرهنگی منطقه‌ای برای اقص نقاط کشور متناسب با اسباب بوجود آورنده پرونده‌های غیرعمد که بتواند تاثیرگذاری اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرایم غیر عمد را موجب گردد، باید بر اساس نقشه راه، اقدامات مؤثر فرهنگساز و پیشگیرانه را انجام داد.

علی شمس، مدیرعامل ستاد دیه کشور نیز با تشکر از اقدامات دستگاه قضایی، اداره کل زندان‌ها و ستاد دیه استان، تعامل بین این مجموعه و عملکرد آن را موفقیت آمیز توصیف کرد و گفت: هم افزایی موجود موجب اقدامات و دستاورد‌های ارزشمند و قابل تحسینی در حوزه رسالت‌های خداپسندانه و نوع دوستانه ستاد دیه در استان فارس شده است و این ستاد ضمن تایید و حمایت اقدامات جاری، آمادگی همکاری‌های لازم را در ستاد دیه مرکز داراست.

گفتنی است در ادامه این نشست مقرر شد برای راه اندازی پویش آزاد شدگان یگانه منجی عالم به منظور جلب کمک خیران برای آزادی تعداد ۲۲۸ زندانی جرائم غیر عمد استان اقدامات اجتماعی، رسانه ای و فرهنگساز انجام شده تا بتوان جشن آزادی این تعداد زندانی را در سالروز ولادت امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف، در نیمه شعبان برگزار نمود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه