English

مدیر کل میراث فرهنگی فارس اعلام کرد؛

اختصاص ۷۰ میلیارد ریال جهت آماده سازی محور ورودی تخت جمشید

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس گفت: همزمان با دهه مبارک فجر، پروژه ساماندهی محور ورودی تخت جمشید همراه با تامین روشنائی این مسیر، با اعتبار بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال آغاز شد.

اختصاص ۷۰ میلیارد ریال جهت آماده سازی محور ورودی تخت جمشید
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، محمد ثابت اقلیدی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس بر اهمیت و سرعت عمل در اجراء این پروژه تاکید کرد و گفت: این پروژه با اعتبار بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال با مشارکت و همکاری اداره کل راهداری استان، سازمان برنامه و بودجه استانداری فارس، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان فارس، فرمانداری شهرستان مرودشت و پایگاه میراث جهانی تخت جمشید از ۱۲ بهمن ماه در قالب یک پروژه همکاری مشترک آغاز شده است.

ثابت اقلیدی، هدف از این پروژه مشترک آماده سازی محور ورودی تخت جمشید برای گردشگران در ایام نوروز ۱۴۰۳ دانست و گفت:  در این پروژه روکش آسفالت به طول ۳ کیلومتر به عرض ۳ متر در دو طرف محور ورودی تخت جمشید همراه با تامین برق و روشنائی محور ورودی تخت جمشید انجام می شود.

ساماندهی ورودی تخت جمشید

نخستین محموله کمک های خیرین به مجموعه میراث جهانی تخت جمشید رسید

در پی درخواست و فراخوان مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس در خصوص لزوم لوله گذاری جهت دفع آبهای سطحی در محور ورودی تخت جمشید، خیر شیرازی محموله ای به ارزش ۴ میلیارد ریال شامل لوله های GRP به تخت جمشید اهداء کرد. 

لوله‌های به قطر ۵۵۰ میلی‌متر توسط شرکت فراسان سازه به طول ۱۲ متر و به تعداد ۱۵ شاخه که در مجموع ۱۸۰ متر طول را پوشش خواهد داد، جهت نصب در کانال محور ورودی تخت جمشید به این مجموعه اهدا شد.

تأمین لوله آب به قطر ۵۵۰ میلی‌متر توسط شرکت فراسان سازه انجام شد. فرد خیر هدف از این اقدام کمک به حفاظت از میراث فرهنگی عنوان کرد.

با توجه به اینکه عملیات اجرایی روکش آسفالت هم‌ زمان در این محور در حال انجام است لذا عملیات لوله‌گذاری حائز اهمیت بوده و در روند ساماندهی محور ورودی کمک بسزایی خواهد کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان فارس ضمن تشکر از این خیر نیک اندیش بیان کرد: پایگاه میراث جهانی در نظر دارد این لوله‌ها را در مسیر کانال دفع آب‌های سطحی محور ورودی و پارکینگ تخت جمشید جاگذاری کند با نصب این لوله‌ها اقدامات اولیه ساماندهی و پوشش کانال مقابل ورودی تخت جمشید آغاز می‌شود.

ساماندهی ورودی تخت جمشید

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه