English

به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

پانزدهمین کنگره قلب و عروق خاورمیانه و همایش مداخلات پیچیده قلبی برگزار می شود

پانزدهمین کنگره قلب و عروق خاورمیانه و هشتمین همایش مداخلات پیچیده قلبی از فردا چهارم الی ششم بهمن ماه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، برگزار می شود.

پانزدهمین کنگره قلب و عروق خاورمیانه و همایش مداخلات پیچیده قلبی برگزار می شود
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، رئیس پانزدهمین کنگره قلب و عروق خاورمیانه و هشتمین همایش مداخلات پیچیده قلبی در جمع خبرنگاران حوزه سلامت شیراز با اشاره به برگزاری این رویداد علمی در مجتمع ولایت دانشگاه و با حضور مسوولان ارشد وزارت بهداشت گفت: این کنگره با محوریت «از پیشگیری تا مداخلات قلبی» از فردا، چهارم بهمن آغاز می شود و به مدت سه روز ادامه دارد.

محمدجواد زیبایی نژاد با اشاره به ارسال ۱۱۵ مقاله به دبیرخانه پانزدهمین کنگره قلب و عروق خاورمیانه و هشتمین همایش مداخلات پیچیده قلبی، از پذیرش ۹۳ مقاله و ارایه به صورت پوستر در این رویداد علمی خبر داد و افزود: ۱۰ مقاله نیز از سوی گروه داوری کنگره، به عنوان مقالات برتر انتخاب و معرفی می شود.

رئیس پانزدهمین کنگره قلب و عروق خاورمیانه و هشتمین همایش مداخلات پیچیده قلبی اضافه کرد: در این کنگره ۱۵۰ سخنران از مراکز تحقیقاتی، پژوهشکده ها و مراکز مرتبط با علوم پزشکی سراسر کشور حضور دارند و ۱۵۰ سخنرانی با موضوعاتی شامل بررسی مسایل پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی و مسایل مربوط به کاهش سکته های قلبی و مغزی و آخرین روش های درمانی و تهاجمی به حاضران ارایه و پیرامون تجربیات تمامی مراکز درمانی و تحقیقاتی کشور تبادل نظر می شود.

رئیس مرکز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی شیراز، یکی از ویژگی های کنگره امسال را بررسی غربالگری های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد که گام مهمی در شناسایی موارد ابتلا به دیابت و فشار خون بالا بوده است.

او با اشاره به نقش اساسی پیشگیری های اولیه کاهش روند بروز سکته های قلبی و مغزی، توجه به این امر را مانع از صرف هزینه های فراوان برای تامین تجهیزات درمانی دانست و با برشمردن عوامل خطرزا در بروز سکته های قلبی و مغزی به بیماری دیابت، فشار خون بالا، چربی خون بالا، عدم تحرک، عادت های بد غذایی و مصرف سیگار؛ بر اهمیت کنترل این عوامل خطرزا در پیشگیری از ایجاد سکته های قلبی و مغزی تاکید کرد.

زیبایی نژاد افزود: پس از انقلاب اسلامی، تحقیقات فراوانی در کشور به همت اندیشمندان و پژوهشگران حوزه سلامت، در حوزه بیماری های قلب و عروق و سکته های قلبی و مغزی انجام شده که با افزایش طول عمر در مردان به میزان حدود ۱۵ سال و در زنان به میزان حدود ۲۰ سال در مقایسه با پیش از انقلاب اسلامی همراه بوده است.

به گفته این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، حدود یک سوم مرگ و میرهای کشور بر اثر سکته های قلبی و مغزی اتفاق می افتد که در همین زمینه یک کار تحقیقاتی در مرکز تحقیقات قلب و عروق شیراز انجام شده است.

او با اشاره به اجرای این پروژه تحقیقاتی برای جمعیت ۴۰ تا ۷۰ سال شیراز و یکی از روستاهای شهرستان فسا با مقایسه عوامل خطرزا و خطر بروز سکته های قلبی و مغزی گفت: نتایج این پژوهش نشان می دهد که سبک زندگی در کلان شهر شیراز، خطر بروز سکته های قلبی و مغزی، چاقی، عدم تحرک، چربی خون، فشار خون بالا و قند خون بالا را نسبت به ساکنان روستای مورد بررسی بیشتر می کند و همین امر نیاز به تغییر شیوه زندگی، تغییر در رژیم غذایی و همچنین لزوم تحرک، ورزش و پیاده روی را یادآور می شود.

زیبایی نژاد در بخش دیگری از صحبت های خود از ارایه طرحی به عنوان «شیراز، شهر سالم» خبر داد و اضافه کرد: این طرح بر اساس استراتژی کاهش سکته های قلبی و مغزی ارایه شده و نیازمند همراهی و همکاری سازمان ها و نهادهای مختلف است.

او افزود: خطر بروز سکته های قلبی و مغزی در ۱۰ سال آینده بین افراد ۴۰ تا ۷۰ ساله حدود ۲۲ درصد است که می توانیم با مداخله های لازم و به موقع، این میزان را کاهش دهیم.

رئیس پانزدهمین کنگره قلب و عروق خاورمیانه و هشتمین همایش مداخلات پیچیده قلبی همچنین بر نقش رسانه ها، صدا و سیما و سازمان های مردم نهاد در آموزش و آگاه سازی مردم از عوامل خطرزای بیماری های قلبی و عروقی و شیوه های پیشگیری از ابتلا به این بیماری ها در جامعه تاکید کرد و از اصحاب رسانه خواست برای آگاه سازی مردم در این زمینه، حوزه سلامت را بیش از پیش یاری کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه