English

مدیر کل زندان‌های استان:

۴۱۵ زندانی جرایم غیر عمد فارس با کمک خیرین آزاد شدند

مدیر کل زندان‌ها فارس با بیان اینکه ۴۷ نفر زندانی زن جرائم غیرعمد در این استان نیازمند مشارکت و همکاری همه خیرین و موثرین جامعه در آستانه سال نو هستند، گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون تعداد ۴۱۵ زندانی جرائم غیرعمد از زندان آزاد و به جامعه و کانون خانواده بازگشتند.

۴۱۵ زندانی جرایم غیر عمد فارس با کمک خیرین آزاد شدند
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، اسحاق ابراهیمی، رئیس ستاد دیه استان فارس در بیست و ششمین نشست اعضای هیات مدیره ستاد دیه استان فارس که به منظور بررسی پرونده زندانیان واجد شرایط جرایم غیرعمد تشکیل شد، ضمن ارائه آمار عملکرد ستاد دیه استان در مدت گذشته از سال جاری گفت: بدهی ۴۱۵ زندانی جرائم غیرعمد آزاد شده یک هزار و ۱۵۵ میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: با رایزنی‌های مددکاران زندان‌ها و ستاد دیه، شکات بیش از ۶۴٠ میلیارد تومان از حق خود را گذشت کرده اند که در حقیقت خود، بزرگترین خیرین ستاد دیه هستند، همچنین بیش از ۷ میلیارد تومان آورده خود زندانیان بوده و مراجع قضایی استان هم با رسیدگی در کمترین زمان ممکن به پرونده ها، میزان ۴۳۷ میلیارد تومان بصورت پذیرش مطلق و همچنین تقسیط اعسار را رسیدگی کرده اند، علاوه بر این‌ها ستاد دیه از همه ظرفیت‌ها برای اخذ کمک‌ها استفاده نموده و در همین راستا بیش از ۶۷ میلیارد تومان از سوی خیرین یا اعتبارات ستاد دیه مرکز تامین و پرداخت شده است. 

مدیرعامل ستادی استان فارس در ادامه با اشاره به اینکه برای آزادی این زندانیان بیش از ۲۸ میلیارد تومان تسهیلات بانکی جذب شده است گفت: همینک ۹۷۷ زندانی جرایم غیر عمد در زندان‌های استان نگهداری میشوند که ۴۷ نفر از این تعداد زن هستند و برای آزادی این تعداد زندانی نیازمند مشارکت و همکاری همه خیرین و موثرین جامعه خصوصاً در آستانه سال نو هستیم. 

وی ادامه داد: از آغاز سال جاری تاکنون تعداد ۸۶۲ پرونده ستاد دیه تشکیل شده که ۳۸۴ پرونده به کمیته ویژه در ستاد دیه کشور در تهران ارسال شده و از این بابت استان اول کشور در ارسال پرونده به تهران و جذب کمک‌ها هستیم. 

ابراهیمی همچنین افزود: میزان کمک‌های مردمی به ستاد دیه نسبت به سال گذشته رشد ۴۰ درصدی را شاهد بوده که این جای تشکر از مردم شریف و نوعدوست فارس را داراست. 

گفتنی است در این جلسه با اعطای کمک‌های منجر به آزادی به ۳۷ زندانی جرائم غیر عمد بصورت تسهیلات وام یا بلاعوض موافقت شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه