English

معاون استانداری فارس مطرح کرد؛

صادرات عمده محصولات باغی و زراعی استان به کشور های حاشیه خلیج فارس

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با بیان اینکه در حوزه اقتصاد کشاورزی استان فارس با توجه به وسعت بالا، رتبه‌های برتر کشور را داراست، افزود: عمده مصرف تولیدات و محصولات باغی و کشاورزی استان فارس در کشورهای حاشیه خلیج فارس است.

صادرات عمده محصولات باغی و زراعی استان به کشور های حاشیه خلیج فارس
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، حسن شیخ‌نیا، در دیدار با شیوخ عام جنوب عراق با اشاره به این که استان فارس و شهر شیراز یکی از وسیع‌ترین استان‌های کشور است که حدود شش میلیون جمعیت دارد، گفت: بزرگی استان به نحوی است که تنوع اقلیم کم نظیری در استان وجود دارد و همین امروز، چهار فصل سال را در استان شاهد هستیم. 

وی با بیان اینکه استان فارس علاوه بر موقعیت مذهبی و حضور سومین حرم اهل بیت(ع) در شهر شیراز، بافت تاریخی با قدمت بیش از یکهزار و دویست سال، افزود: به واسطه فرهنگ و تاریخ غنی استان و ارتباط با کشورهای همسایه به ویژه عراق حضور شما در استان فرصت بسیار خوبی برای گسترش ارتباطات است.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه در حوزه اقتصاد کشاورزی استان فارس با توجه به وسعت بالا، رتبه‌های برتر کشور را داراست، افزود: عمده مصرف تولیدات و محصولات باغی و کشاورزی استان فارس در کشورهای حاشیه خلیج فارس است؛ بنابراین این حوزه هم یکی از ظرفیت‌هایی است که می‌تواند به عنوان حوزه مشترک دو کشور، توسعه پیدا کرده و مورد توجه شما مهمانان عزیز قرار بگیرد.‌ 

شیخ نیا با بیان اینکه بخشی از نیازهای جنوب عراق از طریق استان فارس تامین می شود، خواهان ارتباط بیشتر این استان با کشور عراق شد و گفت: با توجه به اشتراکات مذهبی و فرهنگی فی‌مابین و سابقه دیرینه مردم این دو منطقه، شاهد توسعه روابط اقتصادی و تجاری باشیم. 
 
وی با بیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی استان فارس یکی از ظرفیت‌هایی است که شما می‌توانید با حضور در آن از ظرفیت‌ها بیشتر آگاه شوید و روابط توسعه یابد، افزود: در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی استان فارس ظرفیت‌های بی‌بدیلی دارد که بستر خوبی برای توسعه روابط میان این استان و جنوب عراق است.

شیخ نیا در پایان مذاکرات خود با هیات عراقی اشاره کرد که تجارب بسیار خوبی که‌ در دانشگاه‌ها و مراکز علمی‌ و فنی و حرفه ای و هم چنین پارک‌ علم و فناوری و در شرکت های دانش بنیان در استان در دسترس است که می‌تواند در توسعه کشور دوست و برادر عراق موثر واقع شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس از مهمان نوازی و پذیرایی دولت و ملت عراق از زائرین کشورمان در مناسبت های مختلف نیز تقدیر و تشکر کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه