English

مدیرکل ثبت آثار و حفظ و احیاء:

ثبت جهانی مجموعه زندیه از اولویت‌هاست

مدیرکل ثبت آثار و حفظ و احیاء میراث معنوی و طبیعی گفت: ثبت جهانی مجموعه زندیه از اولویت‌هاست.

ثبت جهانی مجموعه زندیه از اولویت‌هاست
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، علیرضا ایزدی مشاور وزیر و مدیرکل ثبت آثار و حفظ و احیاء میراث معنوی و طبیعی در جلسه دیدار شهردار شیراز و معاونین شهردار با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی فارس گفت: یکی از مجموعه‌های بسیار ارزشمند در شیراز مجموعه زندیه است که ثبت این مجموعه ارزشمند در فهرست جهانی یونسکو در دستور کار و اولیت‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار دارد. 

مدیرکل ثبت آثار و حفظ و احیاء میراث معنوی و طبیعی بافت تاریخی شیراز را که در فهرست ملی ایران به ثبت رسیده است بافت ارزشمندی دانست و افزود: بافت تاریخی شیراز دارای برخی مشکلات است که باید شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی فارس برای رفع مشکلات و مسائل بافت با یکدیگر همکاری کنند. 

او همچنین در خصوص ضوابط مربوط به بافت تاریخی شیراز گفت: آمادگی داریم که ضوابط بافت را بازنگری کنیم. 

مدیرکل ثبت آثار و حفظ و احیاء میراث معنوی و طبیعی در ادامه سخنان خود یکی از پروژه‌ای مهم در شیراز را مرمت بازار وکیل برشمرد و گفت: این پروژه به‌ عنوان یکی از پروژه‌های مهم، بر اساس یک طرح جامع باید مرمت شود. 

پنجره واحد خدمات‌رسانی در بافت تاریخی شیراز

شهردار شیراز از ایجاد یک پنجره واحد خدمات‌رسانی در بافت تاریخی شیراز و در راستای خدمات‌رسانی به مردم ساکن در بافت خبر داد. 

محمدحسن اسدی در این جلسه ضمن تبریک انتصاب محمد ثابت اقلیدی در جایگاه مدیریت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی فارس گفت: ما آمادگی هر گونه همکاری با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان فارس را داریم. 

او به وجود برخی مشکلات در بافت تاریخی هم اشاره کرد و بابیان این‌ که باید همه دستگاه‌های متولی برای بهبود وضعیت بافت تاریخی همکاری کنند گفت: پنجره واحد خدمات‌رسانی در بافت تاریخی باید تشکیل شود تا ساکنان بافت از خدمات بهره‌مند شوند. 

شهردار شیراز با اشاره به‌ ضرورت معرفی ظرفیت‌های گردشگری شیراز در بازارهای هدف خارج از کشور گفت: یکی از راه‌های بازاریابی حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی است که با مشارکت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در یکی از نمایشگاه‌های خارج از کشور شرکت خواهیم کرد. 

حضور پررنگ فارس در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان فارس هم در این جلسه گفت: ما در حوزه سه‌گانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی فعالیت‌های و برنامه‌های مشترکی با شهرداری برگزار کرده‌ایم. 

او بیان کرد: امیدواریم یک وحدت و همدلی عمیق بین شهرداری و میراث فرهنگی به وجود آید تا بتوانیم در مأموریت‌های مشترک طوری عمل کنیم که شهر شیراز همچنان در قله بماند. 

ثابت اقلیدی با اشاره به اندک زمان باقی‌ مانده تا نمایشگاه بین‌المللی تهران گفت: اولین رویداد پیش رو نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران از ۲۳ تا ۲۶ بهمن‌ماه برگزار می‌شود که تلاش شد در این نمایشگاه زمینی به مساحت ۲هزار متر در اختیار استان و شهر شیراز قرار گیرد تا بتوانیم شیراز را به‌گونه‌ای خاص در نمایشگاه نشان دهیم. 

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان فارس افزود: همان‌طور که شاهد همکاری و حمایت شهرداری شیراز در سیزدهمین نمایشگاه گردشگری بین‌المللی پارس انشا الله در نمایشگاه بین‌المللی تهران مشارکت‌ها بیش‌تر خواهد شد. 

ثابت اقلیدی رویداد مهم دیگر را نزدیک شدن به نوروز برشمرد و گفت: امسال باید میزبان شایسته ‌ای برای مسافران نوروزی باشیم. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس ادامه داد: استان فارس در مسیر عبور مسافران به استان‌های جنوبی قرار گرفته و میزبان تعداد زیادی از مسافرین است که به بوشهر، بندرعباس و خوزستان سفر می‌کنند، بنابراین باید با برنامه ریزی از این ظرفیت برای افزایش ماندگاری مسافران در فارس استفاده کنیم. 

او مرمت بازار وکیل شیراز را از پروژه‌هایی برشمرد که به زودی در سطح قابل توجهی انجام خواهد شد. 

ثابت اقلیدی افزود: بهسازی وضعیت آرامگاه سعدی، جمع آوری افراد دست فروش و متکدیان و بررسی و حل مشکلات وضعیت ترافیکی این محور از هم اکنون باید در دستور کار متولیان قرار گیرد. 

ثابت اقلیدی با اشاره به این که شیراز شهر جهانی صنایع دستی است و دبیرخانه شهر جهانی را شهرداری به عهده دارد گفت: ما باید شیراز را به عنوان شهر جهانی صنایع دستی به خوبی معرفی کنیم که لازم است با نصب تابلوهای معرفی در سطح شهر در این زمینه تبلیغ و اطلاع‌رسانی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه