English

مدیر کل میراث فرهنگی استان فارس:

بازار گردشگری امروز مبتنی بر عرضه و تقاضا است

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس بازار گردشگری را مبتنی بر عرضه و تقاضا دانست و گفت: بازاریابی و تبلیغات در جذب گردشگر مؤثر است و نباید به شکل سنتی منتظر آمدن مهمان باشیم.

بازار گردشگری امروز مبتنی بر عرضه و تقاضا است
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، محمد ثابت اقلیدی در نشست با جامعه هتلداران فارس در هتل بزرگ شیراز، ضریب اشغال برخی هتل‌ها را ناشی از عدم تبلیغات و بازاریابی مناسب ارزیابی کرد و گفت: اگر ما در استان فارس میراث بان بناها و آثار تاریخی جهانی هستیم اما این تنها برای جذب گردشگر کافی نیست.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در مقایسه کشور ایران و امارات از جنبه داشتن جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری گفت: این دو کشور از نظر دارا بودن آثار تاریخی، فرهنگی و جاذبه‌های گردشگری قابل قیاس نیستند اما کشور امارات با برگزاری رویدادهای بین اللملی نگاه دنیا را به خود معطوف کرده است. 

ثابت اقلیدی وفاق و همدلی را نقطه قوت خواند و افزود: تلاش کرده‌ام در مدتی که در استان فارس حضور یافته‌ام این وفاق و همدلی را بین بخش‌های دولتی و خصوصی ایجاد کنم و چنانچه با برنامه پیش برویم نتایج خوبی حاصل می‌شود. 

او اقامت را رکن اساسی ضریب تکاثری اقتصاد گردشگری قلمداد کرد و گفت: رویداد محوری، منجر به افزایش مدت‌ زمان اقامت و در نتیجه بهبود اقتصاد گردشگری استان می‌شود. 

او به رویداد پیش روی نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران اشاره کرد و گفت: استان فارس از نظر داشتن بخش‌های خصوصی توانمند و نیروی انسانی متخصص، منحصر به‌ فرد است و باید در حد قامت خود در نمایشگاه‌ها شرکت کند. 

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان فارس اظهار کرد: پرسپولیس برند فرهنگی کشور است و مثلت طلایی گردشگری  فارس، اصفهان و یزد با محوریت پرسپولیس است که بعد بین‌المللی دارد.

ثابت اقلیدی ادامه داد: فارس در گذشته به‌ طور میانگین ۵/۴ شب اقامت داشته است که متأسفانه اقامت شب استان روند کاهشی داشته که باید تلاش کنیم که فارس به جایگاه واقعی خود دست یابد. 

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی فارس رویکرد مدیریتی خود را قائل به سیستم مدیریت بر مبنای مردم بیان کرد و گفت: این سیستم مدیریتی را در نمایشگاه گردشگری پارس در شیراز تجربه کردیم و نشان داد که اگر مشارکت همگانی را در کارها داشته باشیم موفق خواهیم بود، چنانچه در نمایشگاه همه تشکل‌های مردمی و بخش‌های خصوصی به ما کمک کردند تا نمایشگاه را به بهترین نحو برگزار کنیم. 

او در بخش دیگر از گفت گو با جامعه هتلداران فارس به ظرفیت‌های مذهبی استان اشاره کرد و گفت: در این شهر و استان ظرفیت‌هایی نهفته است که می‌تواند اقتصاد گردشگری را پویا کند از جمله محوریت شیراز به‌ عنوان سومین حرم اهل‌بیت (علیه‌السلام) ظرفیت‌هایی بی‌نظیری برای جذب زائرین از داخل و خارج است. 

ثابت اقلیدی میزبانی رویدادها، جشنواره‌ها، سمینار ها، همایش‌ها با هر موضوع و مقوله‌ای  را کمک به اقتصاد گردشگری استان و مراکز اقامتی دانست و گفت: استان این آمادگی را دارد که میزبان سمینارها و رویدادهای مختلف ورزشی، فرهنگی، هنری، عملی و ... باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه