English

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد؛

استان فارس، پایلوت صادرات محصولات کشاورزی

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ظرفیت ها و قابلیت های بخش کشاورزی استان فارس باید به عنوان یک قابلیت ملی در نظر گرفته شود، گفت: در بحث صادرات محصولات کشاورزی، با تشکیل یک کارگروه، استان فارس به عنوان پایلوت صادرات محصولات کشاورزی کشور انتخاب شده است.

استان فارس، پایلوت صادرات محصولات کشاورزی
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، محمدجواد عسکری در همایش گرامیداشت هفته پژوهش در استان فارس، بیان کرد: با وجود تنوع اقلیمی و محصولات کشاورزی منحصر به فرد استان فارس، احداث پایانه صادرات محصولات کشاورزی در این استان می تواند تحولی عظیم در بخش کشاورزی کشور ایجاد کند.

به گفته وی؛ بیش از ۵۰۰ میلیون نفر از جمعیت پیرامونی ما علاقه مند به محصولات کشاورزی ایران هستند و اگر در بحث صادرات محصولات خود فضاسازی کنیم و با نقشه راه جلو برویم به راحتی می توانیم شیر نفت را هم ببندیم.

این مقام مسئول با اشاره به ظرفیت ها و توانمندهای ارزشمند بخش کشاورزی کشور، اظهار کرد: باید از محققین و پژوهشگران که سرمایه های این کشور هستند حمایت کرد، این افراد را باید در راستای منافع و آینده کشور هم خوب حفظشان کرد و هم با آنها همراهی کرد.

عسکری به استفاده از ظرفیت های موجود در کشور تاکید کرد و گفت: در بحث خشکسالی اگر امروز بتوانیم در استفاده از ارقام گیاهی مقاوم به خشکی و ارقامی که در حوزه تنش های محیطی مقاوم هستند طبق نقشه راه پیش برویم و برنامه ها را عملیاتی کنیم حتما موفق خواهیم بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه