English

استاندار فارس در دیدار با رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور:

هم‌افزایی دولت و بخش خصوصی، زمینه‌ساز ورود جوانان به محیط‌های تولیدی است

استاندار فارس گفت: هم‌افزایی بخش دولتی و خصوصی شرایط را برای ورود جوانان به محیط‌های کاری خصوصا در حوزه‌های صنعتی و تولیدی فراهم می‌کند.

هم‌افزایی دولت و بخش خصوصی، زمینه‌ساز ورود جوانان به محیط‌های تولیدی است
به گزارش خبرگزاری موج فارس

به نقل از استانداری فارس، محمدهادی ایمانیه در دیدار با مهرداد عظیمی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در شیراز، با اشاره به مباحث سخت‌افزاری سازمان فنی و حرفه‌ای استان، گفت: در بحث سخت‌افزاری در سازمان فنی و حرفه‌ای استان تعداد قابل‌توجهی پروژه‌های ناتمام و منتظر تزریق بودجه وجود دارد؛ مجدداً اعلام آمادگی می‌کنم از طریق فرآیندهای قانونی همچون تهاتر، مولدسازی و ایجاد ارزش‌افزوده کمک می‌کنیم طی یک برنامه‌ریزی هدفمند و منسجم تا پایان دولت سیزدهم این پروژه‌ها به ثمر بنشیند. ظرفیت‌های قابل‌توجهی در قانون بودجه، برنامه‌های توسعه و قانون مولدسازی وجود دارد؛ از این‌رو فرصتی طلایی در اختیار داریم که شاید دیگر تکرار نشود.

 استاندار فارس به ضرورت آموزش‌های فنی در دوران تحصیل در مدارس نیز اشاره کرد و افزود: در جلسه‌ای که با کاظمی، معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش داشتیم مقرر شد شورای مهارت‌آموزی استان را تقویت کنیم؛ سازمان آموزش و پرورش هدف‌گیری کرده  ۵۰ درصد دانش‌آموزان متوسطه دوم را به سمت هنرستان‌ها سوق دهد. در مسیر اجرای این هدف، بعضی از دبیرستان‌ها به هنرستان تبدیل می‌شوند و سازمان نوسازی مدارس و خیرین مدرسه‌ساز هم به میدان می‌آیند تا از این پس اولویت را به هنرستان‌ها اختصاص دهند.
 
 ایمانیه افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان  دارای ظرفیت و توانمندی خوبی است و سایر دانشگاه‌های استان نیز از امکانات و ظرفیت‌های خوبی در حوزه فنی و حرفه‌ای برخوردارند، لذا هم‌افزایی بین سازمان فنی و حرفه‌ای، سازمان آموزش و پرورش، دانشگاه شیراز، دانشگاه صنعتی شیراز، دانشگاه فنی و حرفه‌ای، دانشگاه علمی کاربردی، دانشگاه آزاد اسلامی، اتاق بازرگانی و بخش خصوصی باعث می‌شود در اجرای تحقق دستورات رهبری پیشتاز باشیم و از ابتدا شرایط را برای ورود جوانان به محیط‌های کاری خصوصاً در حوزه‌های صنعتی و تولیدی فراهم آوریم.
 
 وی در بخش دیگر سخنان خود به دشمنی‌های دیرینه مخالفان نظام جمهوری اسلامی نیز اشاره و اذعان کرد: حمله دشمنان به جوانان با ایجاد بازار کار مناسب، اتخاذ تدابیر هوشمند و انجام اقدامات کلیدی در مسیر رشد سطح علمی و عملی جوانان خنثی می‌شود.
 
 نماینده عالی دولت در فارس، شورای عالی آموزش و تربیت نیروی فنی، حرفه‌ای و مهارتی را فرصتی برای هم‌افزایی بین دستگاهی در راهبری موضوعات کلان کشور عنوان کرد و افزود: دامنه فعالیت آموزش در سازمان فنی و حرفه‌ای به یک قشر و گروه خاص محدود نمی‌شود لذا بیش از گذشته شاهد اقدامات موثر، راهگشا، هدفمند و مفید برای همه گروه‌ها باشیم.
 
 وی در پایان خواستار به سرانجام رسیدن مرکز هتل داری فنی و حرفه‌ای شیراز شد و خاطرنشان کرد: در سفر دوم هیئت دولت به استان فارس برای سازمان فنی و حرفه‌ای مصوباتی لحاظ شده است؛ ما به سهم خود در افزایش سرعت تخصیص اعتبار آن تلاش خواهیم کرد و توقع داریم سازمان فنی و حرفه‌ای نیز هرچه سریع‌تر برای تحقق مصوبات دولت در استان اقدامات لازم را انجام دهد.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه