English

مدیرکل آموزش و پرورش:

راه اندازی هنرستان های فنی شاهد در دستور کار اموزش و پرورش فارس است

مدیر کل آموزش و پرورش فارس، گفت: ستاد توسعه هنرستان های فنی در استان تشکیل و در این ستاد راه اندازی هنرستان های شاهد در دستور کار است.

راه اندازی هنرستان های فنی شاهد در دستور کار اموزش و پرورش فارس است
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، محمد خلیل عسکری در جلسه ستاد شاهد استان اظهار کرد: در راستای راه اندازی هنرستان های شاهد نیازمند فراهم ساختن زیرساخت های لازم هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به فعالیت ۸۶ مدرسه شاهد در استان ادامه داد: ارزیابی از مدیران شاهد صورت گیرد و دوره آموزشی ویژه مدیران مدارس شاهد برگزار شود.

عسکری گفت: در کارهای تربیتی انتظار می رود مدارس شاهد بیش از مدارس عادی فعال باشند.

وی ادامه داد: مدرسه محوری باید مشهود باشد و مدیران خود به میدان بیایند و به ارایه خلاقیت بپردازند.

وی اضافه کرد: اولویت برنامه های شاهد مشخص و حضور  مستمر در مدارس شاهد در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: اخر هفته شهدای گمنامی که وجودشان باعث خیر و برکت است در استان فارس حضور پیدا می کنند انشاالله شاهد استقبال خوبی از شهدا باشیم.

عسکری تصریح کرد: شرایط مشارکت دانش آموزان مدارس خصوصا مدارس شاهد شیراز در آیین تشییع شهدای گمنام فراهم شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس خاطر نشان کرد،: در راستای تبیین و ترویج مکتب حاج قاسم سلیمانی در مدارس شاهد استان برنامه ریزی شود و تنها به یک یادواره و گرامیداشت سالگرد سردار دلها بسنده نشود.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس نیز در این جلسه اظهار کرد: با توجه به وجود بیش از ۴۰ درصد جمعیت جامعه شاهد و ایثارگر در شهر شیراز ضروری است مسائل مربوط به مدارس شاهد این شهر با جدیت پیگیری شود.

سردار ابراهیم بیانی افزود: توجه به آموزه های دینی، اقامه نماز، مسائل فرهنگی و...، باید بیش از پیش در دستور کار مدارس شاهد قرار گیرد.

رئیس اداره شاهد و ایثارگران اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز اظهار کرد: ضرورت ایجاد هنرستان های شاهد با رویکرد رشته های فرهنگی و هنری، تحلیل قبولی کنکور، ایجاد ساز و کار نظارت و هماهنگی بر حسن اجرای دستورالعمل مدارس شاهد و ...، از جمله مواردی که در دستور کار جلسه ستاد شاهد قرار دارد.

معصوم علی صفی قلی افزود: برای راه اندازی چهار واحد هنرستان فنی و حرفه‌ای شاهد با رویکرد فرهنگی اسلامی در این استان تلاش می‌شود.

صفی قلی گفت: راه اندازی هنرستان تربیت بدنی شاهد در فیروز آباد به عنوان یک پیشنهاد ارائه می شود همچنین دبیرستان شاهد آباده نیز به هنرستان تغییر کند.

وی ادامه داد: بیشترین ارتقای علمی را در مدارس شاهد استان داشتیم و از رتبه ۲۵ به ۱۵ کشور ارتقا یافته است.

رئیس اداره شاهد و ایثارگران اداره کل آموزش و پرورش فارس، گفت: تشکیل اتاق فکر در اداره شاهد و ایثارگران، تجلیل از ۳۰ مدیر بازنشسته با همکاری بنیاد شهید استان، تحلیل نتایج امتحانات مدارس شاهد، تقویت علمی و ارتقای رتبه های کنکوری و...، ازجمله عملکرد های اداره شاهد و ایثارگر اداره کل آموزش و پرورش فارس است.

وی اضافه کرد: کمبود نیروی انسانی از جمله مشکلات مدارس شاهد استان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه