English

آغاز به کار ششمین همایش بین المللی سیره نبوی(ص) در طب در شیراز

ششمین همایش بین المللی سیره نبوی(ص) در طب، با حضور استاندار فارس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مسوولان استانی و دانشگاهی، در حرم حضرت احمد بن موسی الکاظم(ع)، شروع به کار کرد.

آغاز به کار ششمین همایش بین المللی سیره نبوی(ص) در طب در شیراز
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، بارگاه ملکوتی حضرت احمد بن موسی(ع) شاهچراغ، میزبان مسوولان استانی و دانشگاهی، روحانیون، اساتید، پزشکان، اندیشمندان و دانشجویان در آیین آغازین ششمین همایش بین المللی سیره نبوی(ص) در طب بود.

محور اصلی برگزاری ششمین همایش بین المللی سیره نبوی(ص) در طب، تاثیرگذاری، روشنگری و توجه به سلامت معنوی، کار علمی و حوزه پزشکی است و همچنین مباحثی شامل «ویژگی های فرشتگی پزشکی»، «سلامت معنوی بر مبنای حیات طیبه نبوی (ص)»، «تبیین نظام غایی طبابت در سیره نبوی (ص)»، «جایگاه نفس در نسل های مختلف پزشکی»، «سلامت و آسیب های اجتماعی از منظر سیره نبوی (ص)» و «علوم میان رشته ای انسانی اسلامی و پزشکی در سیره نبوی (ص)» از سی ام آبان تا دوم آذر در این همایش ارایه می شود.

با توجه به این که در هر دوره از این همایش جایزه ای علمی به نام یک شخصیت برجسته علمی و معنوی ارایه می شود، جایزه ششمین همایش بین المللی سیره نبوی(ص) در طب نیز به نام حضرت آیت الله «جوادی آملی» نامگذاری شده که به حجت الاسلام و المسلمین حمید پارسانیا و ایرج نبی پور دو استاد برجسته حوزه و دانشگاه اهدا می شود، همچنین اهدای یک جایزه به برگزیده بخش دانشجویی نیز در این همایش پیش بینی شده است.

آیین آغازین ششمین همایش بین المللی سیره نبوی(ص) در طب، با سخنرانی محمدهادی ایمانیه استاندار فارس و رئیس همایش، آیت الله لطف اله دژکام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز، سید وحید حسینی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، محمود نجابت مشاور عالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دبیر علمی همایش، کامران باقری لنکرانی رئیس مرکز سیاستگذاری سلامت و سید ضیاء الدین تابعی همراه بود.

این همایش در روزهای یکم و دوم آذر ۱۴۰۲ در مجتمع فرهنگی، ورزشی و رفاهی ولایت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز برگزار می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه