English

مدیر جهاد کشاورزی قیر و کارزین اعلام کرد؛

تولید سالانه بیش از ۷۶۰ هزار تن محصولات کشاورزی در قیروکارزین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: سالانه بیش از ۷۶۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی شامل ۲۴۰ هزار تن محصول زراعی و ۵۲۰ هزار تن محصول باغی در این شهرستان تولید و روانه بازار های داخلی و خارجی می شود.

تولید سالانه بیش از ۷۶۰ هزار تن محصولات کشاورزی در قیروکارزین

به گزارش خبرگزاری موج فارس، محمد حیدری در حاشیه برگزاری اولین جشنواره مرکبات و نخیلات شهرستان قیروکارزین، اظهار کرد: مهم ترین محصول باغی این شهرستان لیموشیرین است است که سهم ۲۹۰ هزار تنی را به خود اختصاص داده است. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با تاکید بر اینکه شهرستان قیروکارزین در تولید محصول لیمو شیرین، لیموترش و خرمای زاهدی از بزرگترین تولید کنندگان این محصولات در کشور به شمار می آید، بیان کرد: باغداران این شهرستان سالانه حدود ۱۵۰ هزار تن انواع لیموترش تولید می کنند که قسمتی از آن به صورت تازه خوری یا پس از فرآوری به خارج از کشور نیز صادر می شود. 

حیدری با بیان اینکه سالانه بیش از ۱۲۱ هزار تن خرمای زاهدی از نخلستان های تجاری شهرستان قیروکارزین برداشت می شود، اظهار کرد: قسمت اعظم از این محصول با کیفیت و با ارزش غذایی بالا توسط دلالان و با چند دست واسطه عمدتا از مرز های شرقی کشور خارج و به کشور های افغانستان، پاکستان و آسیای میانه صادر می شود. 

او با اشاره به ضرورت ایجاد زنجیره های ارزش به منظور ایجاد ارزش افزوده در محصولات باغی برای باغداران شهرستان قیروکارزین افزود: وجود کارخانه خرما طلایی قیروکارزین در این شهرستان به نوبه خود یک ظرفیت بی نظیر است که در صورت فعالیت با ظرفیت حداکثری نقش بی بدیلی در پایداری تولید و ایجاد ارزش افزوده ایفاء خواهد کرد. 

وی با بیان اینکه ظرفیت سردخانه ای شهرستان قیروکارزین در حال حاظر ۲۵ هزار تن و ظرفیت انبار داری محصولات کشاورزی حدود ۱۰ هزار تن است، ابراز کرد: امیدواریم با طرح های در دست اجرا تا پایان سال جاری مجموع این ظرفیت ها به ۴۵ هزار تن در سال برسد که می تواند که در کاهش تلاطم های بازار محصولات باغی این شهرستان مثمر اثر باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با اذعان به اینکه سد سلمان فارسی این شهرستان یکی از توانمندی های دخیل در بخش کشاورزی است، اظهار کرد: تاکنون قریب به ۱۳ کیلومتر از شبکه های پایاب سد سلمان فارسی قیروکارزین اجرا و حدود ۸۰ هکتار از آن باقی مانده است که تکمیل و بهره برداری از این طرح تاثیر شگرفی در رونق بخش کشاورزی این شهرستان می تواند داشته باشد. 

او با یادآوری سهم ۲۴۰ هزار تنی محصولات زراعی از مجموع تولیدات بخش کشاورزی شهرستان قیروکارزین افزود: این شهرستان به لحاظ تولید محصولات زراعی نه تنها از قافله تولید عقب نیست بلکه در تولید محصولاتی همچون لوبیا، دانه روغنی کنجد، گوجه فرنگی و برخی از محصولات صیفی از تولید بالایی برخوردار است. 

 نخستین جشنواره مرکبات و نخیلات شهرستان قیروکارزین با حضور مدیر کل امور عشایر، مدیر کل بهزیستی، مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری، مدیر کل دفتر گردشگری استانداری، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و جمعی از مسئولین شهرستانی و عموم مردم برگزار شد.

جهاد کشاورزی قیر و کارزین+فارس

جهاد کشاورزی قیر و کارزین+فارس

جهاد کشاورزی قیر و کارزین+فارس

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه