English

مدیر کل آموزش و پرورش‌ فارس:

عملکرد دانش‌آموزان در آزمون نهایی تجزیه و تحلیل شود

مدیرکل آموزش و پرورش فارس خواستار تجزیه و تحلیل عملکرد دانش‌آموزان در آزمون نهایی سال گذشته شد و گفت: باید برای ارتقای وضعیت موجود تلاش کنیم.

عملکرد دانش‌آموزان در آزمون نهایی تجزیه و تحلیل شود

به گزارش خبرگزاری موج فارس، محمد خلیل عسکری در نشست شورای کیفیت بخشی آموزشی و پرورشی استان اظهار کرد: ماموریت اصلی ما در آموزش و پرورش کار تربیتی است لذا اگر وجود ما به اقامه نماز اول وقت آراسته شود خداوند ما را در همه برنامه ها یاری خواهد کرد.

وی افزود: همه کارها و نیات باید در جهت رضایت خداوند باشد لذا برای انجام هر طرح و برنامه ابتدا خود ما باید عامل به آن باشیم مثلا برای برپایی نماز ابتدا حضور در نمازخانه و اقامه نماز اول وقت را داشته باشیم.

عسکری با اشاره به چالش های پیش رو در سال تحصیلی جاری، تصریح کرد: آثار و آسیب های کرونا را همچنان در بین برخی دانش آموزان می بینیم لذا برای رساندن دانش آموزان به روند عادی تعلیم و تربیت همچنان باید تلاش کرد.

وی ادامه داد: باید یک اصل و اراده جدی پای کار آموزش بیاید لذا از هر مسیری باید این موضوع را پیگیری کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: معلمانی که از طریق ازمون استخدامی ماده ۲۸ امسال وارد مدارس شده اند اغلب نیاز به آموزش دارند بنابراین علاوه بر حضور بر دوره های حضوری ارایه شده، برنامه های آموزشی در فضای مجازی نیز باید برای آنها ارایه شود.

وی افزود: عملکرد دانش آموزان در آزمون نهایی سال گذشته باید به صورت کارشناسانه و درس به درس مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد و برای ارتقای وضعیت موجود تلاش کنیم.

عسکری خاطرنشان کرد: در راستای همراه کردن مدیران، معلمان و خانواده ها با فرآیند تعلیم و تربیت ضروری است با مساعدت و همراهی صدا و سیما و سایر رسانه ها از این ظرفیت ها استفاده کرد.

وی ادامه داد: ضروری است آنچه در کلاس های آموزشی ویژه معلمان ماده ۲۸ ارایه می شود با آنچه در کلاس های درس مورد نیاز است، مطابقت داشته باشد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس اظهار کرد: بخش های مختلف در راستای جبران عقب ماندگی آموزشی دانش آموزان برنامه های را در دست اجرا دارند.

فرشید قاسمی گفت: بسته های آموزشی ویژه مهرماه تدوین و در جهت استفاده دانش آموزان ارایه شده است.

وی از برنامه ریزی در راستای ارزشیابی مستمر فرآیند آموزشی خبر داد و افزود: برنامه اصلی زمان بندی آزمون شبه نهایی مدارس دوره دوم متوسطه نظری تدوین و به مدارس اطلاع رسانی شده است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز گفت: از سوی وزارت آموزش و پرورش دبیرخانه آموزش اولیا به استان فارس محول شده است.

 مجید بذرافکن افزود: تعداد ۲۷ هزار و ۵۰۰ نفر در کانال والدین یار عضو هستند لذا با استقرار دبیرخانه آموزش والدین این کانال را در سطح کشور توسعه می دهیم به ویژه دانش آموزان اولی ها ،کتاب والدین یار را به صورت صوتی در این کانال قرار خواهیم داد.

وی اضافه کرد: استقرار دبیرخانه آموزش اولیا در فارس فرصت خوبی است که باید برای بهره مندی از آن برنامه ریز دقیقی داشته باشیم.

رئیس اداره تکنولوژی، گروه های آموزشی و بررسی محتوای اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز از تهیه ۲۰ بسته آموزشی ویژه دانش آموزان در طول سال تحصیلی خبر داد و افزود: در راستای سند تحول و در قالب درس ملی درسنامه هایی برای پایه های مختلف تحصیلی دوره متوسطه اول و دوم آماده شده است.

رحیم کامیاب افزود: این درسنامه ها در قالب کلیپ های که شامل ۵۶۰ فیلم هست در کانال آپارات گروه های آموزشی اداره کل بارگذاری شده و شامل پایه هفتم تا دوازدهم است.

کامیاب تصریح کرد: علاوه بر فیلم هایی که در آپارات کانال تکنولوژی آموزشی و بررسی محتوی بارگذاری شده است، سایر محتوا نیز توسط دبیران تدوین شده است.

وی اضافه کرد: ایجاد کانال گروه درسی برای راهنمایی دانش آموزان و همکاران جدید الورود از دیگر فعالیت های است که در راستای کیفیت بخشی انجام شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه