English

معاون آموزش و پرورش فارس خبر داد؛

برگزاری بیست و ششمین دوره از انتخابات شورای دانش آموزی در ۷۵۰۰ مدرسه فارس

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس از برگزاری بیست و ششمین دوره از انتخابات شورای دانش آموزی در ۷ هزار و ۵۰۰ مدرسه در استان فارس خبر داد.

برگزاری بیست و ششمین دوره از انتخابات شورای دانش آموزی در ۷۵۰۰ مدرسه فارس
به گزارش خبرگزاری موج فارس، علیرضا شادباش گفت: انتخابات شورای دانش آموزی یک نوع تمرین دموکراسی است و از این طریق دانش آموزان مشورت پذیری و سعه صدر را می آموزند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس افزود: شوراهای دانش آموزی به عنوان یکی از ارکان  مهم مدرسه، در راستای تحقق اصل دانش آموز محوری و مشارکت موثر دانش آموزان در تصمیم گیری و تصمیم سازی و با هدف، ایجاد فرصت برای دانش آموزان برای مشارکت در امور مربوط به مسائل آموزشی، پرورشی و ایجاد ارتباط صحیح و مستقیم بین دانش‌آموزان و اولیای مدرسه برگزار می گردد.

شادباش ادامه داد:  بیست و ششمین دوره از انتخابات شورای دانش آموزی با شعار محوری شورای دانش آموزی  پیشران تحقق ایران قوی یاد بود«شهیده میار طارق عزالدین دانش آموز دختر فلسطین» و با رویکرد تقویت مسئولیت اجتماعی دانش آموزان در مدرسه، خانواده و جامعه ، تمرین مشارکت اجتماعی، تمرین کار گروهی، آمادگی دانش آموزان برای ایجاد سازمان های کار آفرین، استفاده از توانمندی های مختلف دانش آموزان در تمامی مدارس استان فارس برگزار گردید.

وی گفت: در این راستا دانش آموزان علاقه مند به حضور در شورای دانش آموزی می توانستند دو هفته  قبل از انتخابات در دفتر مدرسه ثبت نام و خود را به عنوان داوطلب عضویت در شورای دانش آموزی مدرسه معرفی نموده و به مدت پنج روز قبل از انتخابات درباره دیدگاهها، نظرات و برنامه های خود به تبلیغ بپردازند؛استفاده از ظرفیت پیام رسان شاد برای اطلاع رسانی و تبلیغات لازم مورد تاکید بوده است.


معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس افزود: ترکیب اعضای شورای دانش آموزی در مدارس ابتدایی: تا ۱۰۰ تن دانش آموز ۵ تن عضو اصلی و ۲ تن علی البدل ،از ۱۰۱ تن تا ۱۵۰ تن دانش آموز ۷  تن اصلی و ۲ تن علی البدل، از ۱۵۱ به بالا ۹ تن اصلی و ۲ تن علی البدل، می باشد.

شادباش ادامه داد: همچنین ترکیب اعضای شورای دانش آموزی در دوره متوسطه اول و دوم: تا ۲۵۰ تن دانش آموز ۵ تن عضو اصلی و ۲ تن علی البدل، از ۲۵۰ تن تا۳۵۰ تن دانش آموز ۷ تن اصلی و ۲ تن علی البدل، از۳۵۰ تا ۵۵۰ تن ۹ اصلی و۲ تن علی البدل،  از ۵۵۰  تن به بالا ۱۱ تن اصلی و۲ تن علی البدل می باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس گفت: دانش آموزان پایه سوم ابتدایی و بالاتر می توانستند علاوه بر کاندید شدن عضویت در شورای مدرسه در رای گیری هم شرکت نمایند.

شادباش بااشاره به اینکه این دوره از انتخابات در ۷ هزار و ۵۰۰ مدرسه در استان فارس برگزار گردید گفت: تعداد ۷۶۸ هزار دانش آموز دارای شرایط از پایه سوم ابتدایی تا پایه دوازدهم دوره دوم متوسطه می توانستند کاندید و رای دهند. 

وی افزود: ۲۲ هزار دانش آموز دختر و ۱۶ هزار دانش آموز پسر به عنوان منتخبان شورای دانش آموزی این دوره در مدارس ،برنامه ها و ایده های خود را در راستای پیشبرد مسائل آموزشی، پرورشی و ایجاد ارتباط صحیح و مستقیم بین دانش‌آموزان و اولیای مدرسه در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ با همکاری و نظارت کادر آموزشگاه و وفق دستورالعمل شورای دانش آموزی اجرا خواهند کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس گفت: شورای دانش آموزی دارای ۱۸ انجمن در بخش ها و موضوعات مختلف بوده که دیگر دانش آموزان آموزشگاه می توانند با عضویت و فعالیت در این انجمن ها در کنار دانش آموزان منتخب، در برنامه های مدرسه همکاری داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه