English

سخنگوی شهرداری شیراز اعلام کرد؛

برخورد با سد معبر وانت‌ بار فروشان در شیراز

سخنگوی شهرداری شیراز با بیان اینکه بیشترین مطالبات شهروندان در موضوع برخورد با سد معبر است، از عزم راسخ شهرداری در برخورد با سد معبر و‌ فراخوان شهردار این کلان‌شهر و دعوت از نهادها و دستگاه‌های متولی و انتظامی برای برخورد با سد معبر خودروهای بارفروش خبر داد.

برخورد با سد معبر وانت‌ بار فروشان در شیراز

به گزارش خبرگزاری موج فارس، رضا جاویدی که از عزم جزم شهرداری این کلان‌ شهر در برخورد قاطع با وانت‌های بارفروش و دعوت از نهادها و دستگاه‌های متولی و انتظامی سخن می‌گفت، اظهار کرد: طبق قانون با وانت‌بار فروشانی که باعث بروز اختلال در عبور و مرور در خیابان می‌شوند، برخورد قانونی می‌شود.

او با بیان اینکه در شبکه‌های مجازی گاها شاهد انتشار مطالبی در خصوص عدم برخورد با وانت‌ بارها توسط شهرداری مطرح می‌شود، تصریح کرد: برخورد قاطعانه و استمرار آن با معضل سد معبر از مطالبات شهروندان است؛ چراکه معابر شهری، متعلق به عموم بوده و سد معبر باعث ضایع شدن حقوق شهروندی می‌شود.

سخنگوی شهرداری شیراز با بیان اینکه سد معبر در خیابان‌ها و بولوارها مشکلاتی نظیر افزایش حجم ترافیک و ایجاد تصادف دربردارد، افزود: با دعوت از نهادها و دستگاه‌های متولی و انتظامی برای این موضوع، گامی جدی برداشته شد.

جاویدی گفت: طبق آئین‌نامه ۱۵۹ و ۱۶۳ راهنمایی و رانندگی با خودروهایی (وانت‌ بارهای میوه‌ فروش) که ایجاد ترافیک و راه‌بندان می‌کنند، برخورد قانونی می‌شود و متولی کاملاً مشخص است و شهرداری حسب دغدغه شهروندان در رفع این معضل ترافیکی آمادگی کامل با نهاد متولی را دارد.

او در ادامه به اقدامات و گام‌های قاطعانه‌ای که شهرداری شیراز در نیمه نخست سال در حوزه برخورد با تخلفات شهری در محدوده حریم‌، سد معابر و تخلفات ساختمانی برداشته است، اشاره کرد.

بنا به اظهار سخنگوی شهرداری شیراز؛ مجموع اقدامات واحدهای کنترل و رفع تخلفات ساختمانی شهری مناطق دارای حریم از فروردین تا شهریور سال جاری، شامل ۵ هزار و ۲۶۷ مورد جلوگیری و تعطیلی کار، ارجاع به کمیسیون ماده ۱۰۰، رفع خلاف-تخریب، تسلیم اخطار کتبی به متخلفین، ضبط و حمل وسایل کار، کنترل مجوزهای ساختمانی، پلمپ و تعداد پرونده‌های تشکیل‌شده بوده است.

جاویدی آمار آرای کمیسیون ماده ۱۰۰ در ۵‌ ماهه نخست امسال را ۳۶۷۰ مورد شامل ۲۶۸۶ جریمه، تخریب و به حالت اولیه برگردانده شده ذکر و بیان کرد: ۹۸۴ مورد نیز آرای قطعیت نیافته و در حال طی کردن مراحل قانونی است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز بیان کرد: نظارت بر اصناف شامل تشکیل پرونده جهت واحدهای صنفی متخلف در سطح مناطق، پلمپ واحدهای صنفی متخلف، مکاتبه با پلیس اماکن جهت پلمپ و صدور اخطار کتبی جهت واحدهای صنفی متخلف را ۱۲۶۰ مورد اعلام کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه