English

امام جمعه موقت شیراز:

الگوها اساسی‌ترین رکن پیشرفت جامعه هستند

امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه الگوها اساسی‌ترین رکن پیشرفت جامعه هستند، گفت: شهید فهمیده الگویی مناسب برای نوجوانان است چراکه برای حفظ ارزش‌ها، اسلام و کیان میهن از آرزوهای خود گذشت و به شهادت رسید.

الگوها اساسی‌ترین رکن پیشرفت جامعه هستند

به گزارش خبرگزاری موج فارس، حجت‌ الاسلام و المسلمین عبدالرضا محمودی، امام جمعه موقت شیراز امروز در خطبه‌های نماز جمعه، ضمن قدردانی از زحمات دولت مردمی سیزدهم و اهتمام دولتمردان به رفع مشکلات و کاستی ها گفت: رهبر معظم انقلاب امسال نیز همانند سال های قبل محور شعار سال که مهار تورم و رشد تولید است را مباحث اقتصادی قرار دادند.

حجت الاسلام محمودی افزود: همه می دانیم که مهار تورم یک فرایند زمان بر است اما نکته ای که قابل توجه است اینکه برخی از عوامل تورم زا قابل مدیریت است از جمله مهار نوسانات ارز که توسط یک سری دلالان و صرافی ها ایجاد می شود و آنها به دلخواه نرخ ارز را افزایش می دهند و این بر روی افزایش هزینه های مردم از جمله هزینه اجاره بها تاثیر می گذارد.

وی ادامه داد: این نوسانات نرخ ارز موجب استرس و اضطراب روانی نیز می شود که کمتر از مشکلات معیشتی نیست.

او اظهار کرد: چندی پیش تعداد زیادی از این دلالان در شهر شیراز جمع آوری شدند و انتظار است در تهران هم این افراد جمع آوری شوند و مسئولان و متولیان امر، صرافی ها و سایت های اینترنتی که باعث نوسان نرخ ارز می شوند را نیز مدیریت کنند.

امام جمعه موقت شیراز در خصوص مسئله امروز دنیای اسلام و حوادثی که در غزه در حال وقوع است، اظهار داشت: بعد و جنبه توکل به خداوند از سوی مردم فلسطین و امید آن‌ها به تحقق وعده خداوند نخستین موضوعی است که باید در این مسئله مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مظلومیت مردم فلسطین و جنایات ددمنشانه رژیم اشغالگر اسرائیل بر کسی پوشیده نیست، افزود: برای آنچه که می‌تواند نابودی مردم فلسطین را رقم زند، سرمایه‌گذاری‌های عظیمی انجام شده و از هیچ چیز حتی سلاح‌های غیر متعارف دریغ نمی‌کنند؛ جنایات آن‌ها آنقدر وسیع و دلخراش است که عموم مردم حتی در ایالات آمریکا و شهر‌های اروپایی متحد اسرائیل، این جنایت دلخراش را محکوم کردند.

محمودی در ادامه این موضوع به بحث مقاومت و دفاع مردم فلسطین و همچنین عدم قابل ترمیم بودن طوفان الاقصی توسط رهبر معطم انقلاب که آن را نشانه متلاشی شدن این رژیم خبیث دانسته‌اند، اشاره کرد و ادامه داد: این دفاع همه جانبه مردم فلسطین و جبهه مقاومت قطعا همانند جنگ سال ۱۹۶۷ و ۱۹۷۳ نیست، چرا که نظام سلطه به ویژه آمریکا، سلطه و قدرت و هژمونی سابق خود را از دست داده است.

او در بخشی دیگر از سخنان خود با تأکید بر رعایت تقوا و پرهیزکاری، اضافه کرد: از نظر روحی و جسمی خداوند متعال انسان را متعادل، بدون کمترین کاستی و در اوج تکامل آفرید. الهام فجور و تقوا در وجود انسان سرنوشت‌سازترین نعمت خداوند به آدم بود.

وی ادامه داد: دانش و علم‌ها با تحصیل به دست می‌آید و بعد از مدتی فراموشی می‌شود اما تقوا را خداوند به وجود انسان الهام کرد تا همواره از محرمات الهی پرهیزکاری و اجتاب را داشته باشد.

محمودی به تشریح معانی تقوا پرداخت و تاکید کرد: عدم قانون‌گریزی و اطاعت از شرع معنی تقوا بوده در امان ماندن انسان از زشتی‌ها و ناپاکی‌ها از اثرات تقوا است و خداوند متعال صفات بیشماری را برای انسان در قرآن کریم به کار برده که برای کم‌رنگ نشدن این صفات انسان را به تقوا توصیه کرد.

بنابه گفته این استاد سطوح عالی حوزه علمیه، قرآن کریم لازمه امدادهای غیبی خداوند به انسان را به در پیش گرفتن صبر و تقوا مطرح کرده است و اگر صبر همراه با تقوا نباشد در گذر زمان تبدیل به لجاجت خواهد شد.

امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه اگر احسان و نیکوکاری با تقوا بود، منجر به تقرب الهی می‌شود، گفت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید اگر اصلاح‌گری توام با تقوا باشد، نتیجه خواهد داد بنابراین اصلاح باید توام با تقوا باشد.

وی با بیان اینکه در اجتناب از محرمات باید مراقب باشیم چراکه متقیان از قیامت به سلامت نجات پیدا می‌کنند، اظهار کرد: یکی از امتیازات منحصر به فرد مذهب تشیع برخورداری از امام حاضر و زنده است از این‌رو امام زمان(عج) وقتی می‌خواهد زمینه تمدن مهدوی را فراهم کند محور و اساس اجتماع مردم را تقوا قرار می‌دهند.

محمودی با تأکید بر زمینه‌سازی ظهور امام زمان(عج) توسط شیعیان، بیان کرد: مهم‌ترین راه زمینه‌سازی ظهور امام زمان(عج) تقوا پیشه کردن است.

محمودی در پایان سخنان خود در پیش رو بودن ۸ آبان ماه سالروز شهادت محمد حسین فهمیده و روز نوجوان و بسیج دانش‌آموزی را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: امام خمینی(ره) درباره شهید فهمیده گفتند که رهبر ما آن طفل ۱۳ ساله‌ای است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صدها زبان و قلم ما بزرگتر است با نارنجک، خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم کرد و خود نیز شربت شهادت را نوشید.

امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه الگوها اساسی‌ترین رکن پیشرفت جامعه هستند، گفت: شهید فهمیده الگویی مناسب برای نوجوانان است چراکه برای حفظ ارزش‌ها، اسلام و کیان میهن از آرزوهای خودش گذشت و به شهادت رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه