English

معاون اداره کل آموزش و پرورش خبر داد:

آغاز اردوهای مهارت‌آموزی ۲۳ هزار دانش‌آموز در استان فارس

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: اردوهای دانش‌آموزی طرح شهید نیری با حضور حدود ۲۳ هزار دانش‌آموز دوره اول متوسطه در استان فارس آغاز شد و تا ۱۵ آبان ادامه دارد.

آغاز اردوهای مهارت‌آموزی ۲۳ هزار دانش‌آموز در استان فارس

به گزارش خبرگزاری موج فارس، علیرضا شادباش در این زمینه گفت: اردوهای یکروزه با رویکرد مهارت‌آموزی و مشارکت‌جویی در‌ قالب طرح شهید نیری ویژه دانش‌آموزان دختر و پسر دوره اول متوسطه استان فارس از ۲۴ مهرماه آغاز شد و تا ۱۵ آبان ماه ادامه دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به تخصیص سهمیه دانش‌آموزی به هریک از مناطق پنجاه و نه‌گانه استان، گفت: در این طرح، روزانه ۶ منطقه و شهرستان و هر کدام ۴۰ دانش‌آموز را به اردوگاه شهید دستغیب شیراز اعزام می‌کنند؛ بنابراین روزانه ۲۴۰ دانش‌آموز فقط در این اردوگاه حضور دارند.

شادباش افزود: هم‌زمان با برنامه‌های اردویی اردوگاه شهید دستغیب، طرح شهید نیری در ۱۷ اردوگاه دیگر استان اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: این اردوهای یکروزه با شعار تربیت بدون توقف برگزار می‌شود و ایجاد زمینه شناسایی رشد و شکوفایی، برنامه‌ریزی هوشمندانه برای مهارت و تقویت هنجارها، تقویت مهارت‌های زندگی در زمینه‌های فرهنگی اجتماعی، اقتصادی و ورزشی، ایجاد زمینه هنری، ورزشی، علمی و آموزشی و...، از جمله اهداف اردوهای طرح شهید نیری است.

 معاون آموزش معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس، اظهار کرد: در این اردوها که از امروز آغاز می‌شود و تا ۱۵ آبان ماه ادامه دارد حدود ۲۳ هزار دانش‌آموز دوره متوسطه اول، مشارکت خواهند داشت.

وی تصریح کرد: در این طرح، ادارات آموزش و پرورش استان یک هفته دختران و هفته دیگر پسران را به اردوگاه‌ها اعزام می‌کنند. 

شادباش افزود: در طرح شبانه این اردوها که صرفا در اردوگاه شهید دستغیب شیراز برگزار می‌شود، دانش‌آموزان ساعت ۱۷ عصر وارد اردوگاه می‌شوند و در بدو ورود به مقام شامخ شهدای دانش‌آموز ادای احترام کرده و سپس با عبور از دالان سربند و پس از اقامه نماز، در برنامه افتتاحیه اردوی شبانه حضور می‌یابند.

وی اضافه کرد: دانش‌آموزان در ادامه در برنامه جنگ شادی شبانه، رصد ماه، ستاره و نقد فیلم شرکت و فردای آن روز نیز در کارگاه‌های مهارت‌آموزی مشارکت و ظهر اردوگاه را ترک می‌کنند.

وی گفت: بیش از ۴ هزار و ۸۰۰  دانش‌آموز دختر و پسر در اردوی شبانه اردوگاه شهید دستغیب حضور پیدا می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه