English

استاندار فارس مطرح کرد؛

توجه همزمان بر ابعاد آموزشی، جسمی و روحی دانش آموزان/جمع آوری مدارس کانکسی و ناایمن در فارس

استاندار فارس در آیین آغاز سال تحصیلی جدید، جمهوری اسلامی ایران را سرشار از استعداد و خلاقیت دانست و اظهار کرد: آموزش و پرورش باید زمینه را برای بروز و شکوفا شدن این استعدادها و خلاقیت‌ها فراهم کند. وی همچنین غیر از بعد جسمی و سلامت دانش‌آموزان، بر ضرورت توجه و پرورش بعد روحی و معنوی آنها نیز تاکید کرد.

توجه همزمان بر ابعاد آموزشی، جسمی و روحی دانش آموزان/جمع آوری مدارس کانکسی و ناایمن در فارس

به گزارش خبرگزاری موج فارس، محمد هادی ایمانیه امروز در آیین استانی زنگ آغاز سال تحصیلی مدارس استان فارس در دبیرستان پسرانه رازی منطقه چهار آموزش و پرورش شیراز، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آموزش و پرورش بویژه شهدای دانش آموز، شهید کشاورز، شهید سرایداران، شهید لری گویینی، آرامش و امنیت امروز را مرهون خون های پاکی که در سنوات مختلف پس از انقلاب اسلامی بر زمین ریخته شده دانست و گفت: لذا شما وظیفه دارید پیشرفت و رشد کشور را رقم بزنید.

استاندار فارس در ادامه بر توجه به مسائل سخت افزاری مدارس اشاره و از جمع‌آوری کامل مدارس کانکسی و نا ایمن در فارس خبر داد و گفت: تلاش می‌شود تا به زودی اینگونه مدارس از طریق اعتبارات مولدسازی و با همکاری و همت خیرین از آموزش و پرورش این استان برچیده شود.

رییس شورای آموزش و پرورش استان خطاب به مسئولین آموزش و پرورش، مدیران و اولیا مدرسه گفت: امسال توجه ویژه ای به تغذیه دانش‌آموزان بویژه در نقاط محروم و آسیب پذیر شود؛ خیرین برای کمک در این زمینه آمادگی خود را اعلام کرده‌اند و دولت نیز کمک می‌کند.

وی ادامه داد: بهداشت دانش‌آموزان امسال با تلاش‌های واحدهای بهداشت مدارس و تفاهم نامه با دانشگاه علوم پزشکی بیش از گذشته مورد توجه قرار می‌گیرد تا در محیطی سلام تحصیل کنند.

ایمانیه بر ضرورت توجه به ورزش دانش‌آموزان تاکید کرد و اظهار داشت: باید در این زمینه مثلثی از خیران، آموزش و پرورش و دولت برای تامین امکانات و فضای ورزشی مورد نیاز مدارس شکل گیرد.

وی غیر از بعد جسمی و سلامت دانش‌آموزان، بر ضرورت توجه و پرورش بعد روحی و معنوی آنها نیز تاکید کرد و گفت: سال گذشته این بعد از شخصیت دانش‌آموزان مورد جنگ همه جانبه دشمن قرار گرفت و البته با شکست مفتضحانه آنان همراه بود که به آن اذعان نیز کردند.

استاندار فارس ادامه داد: اما این پایان تلاش‌های دشمن نیست و نبرد حق و باطل همچنان تداوم دارد؛ بنابراین باید هویت دینی و ملی دانش‌آموزان مورد توجه ویژه قرار گیرد تا اسلام و ایران را عاشقانه دوست بدارند و این نیازمند تقویت مطالعه و تلاش و همکاری مربیان بویژه دبیران پرورشی و دینی است.

او از مسئولان آموزش و پرورش فارس خواست تا توجه به روح و معنویت که جهاد تبیین را جدی بگیرند و در این مسیر آشنا شدن دانش آموزان با پیشرفت های کشور را دنبال کنند.

استاندار فارس تاکید کرد: هماهنگی لازم برای بازدید دانش‌آموزان از پیشرفت‌های پزشکی، صنعت، کشاورزی و دیگر بخش‌ها انجام شود.
 
ایمانیه این سرزمین را سرشار از استعداد و خلاقیت دانست و اظهار کرد: آموزش و پرورش باید زمینه را برای بروز و شکوفا شدن این استعدادها و خلاقیت‌ها فراهم کند.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه