English

با شدت یافتن گرمای هوا؛

نظارت بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی تشدید شد

رییس مرکز بهداشت شهدای انقلاب شیراز، بر رعایت جدی و دقیق شیوه نامه های بهداشتی از سوی متصدیان مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، تاکید کرد.

نظارت بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی تشدید شد

به گزارش خبرگزاری موج فارس، کمال فخرپور با اشاره به شدت گرما در فصل تابستان و همچنین فساد زود هنگام مواد غذایی، گفت: رعایت نشدن شرایط نگهداری استاندارد مواد غذایی از سوی متصدیان تهیه و توزیع مواد غذایی، می تواند سلامت شهروندان با خطر مواجه کند.

او افزود: متصدیان مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی به ویژه سوپرمارکت ها، باید دقت و حساسیت بیشتری در زمینه شرایط نگهداری مواد غذایی و رعایت شیوه نامه های بهداشتی به ویژه در فصل گرما داشته باشند.

مسوول واحد سلامت محیط مرکز بهداشت شهدای انقلاب نیز در این باره گفت: طرح های ضربتی بازدید از سوپرمارکت ها با هدف نظارت بیشتر بر رعایت شرایط نگهداری و رعایت شیوه نامه های بهداشتی، به صورت شبانه روزی در حال اجرا است و با متخلفان بر اساس مقررات برخورد قانونی می شود.

محمدحسین کیانفر ادامه داد: یکی از نکات مهم در مورد نگهداری مواد غذایی، قرار ندادن مواد غذایی به ویژه آب معدنی، انواع روغن و تنقلات از جمله چیپس و پفک، در محیط باز و در معرض نور آفتاب است؛ همچنین قرار دادن مواد غذایی در محیط باز علاوه بر آلوده شدن آنها به گرد و غبار و انواع میکروب ها و آلاینده های محیطی، به دلیل تابش مستقیم نور آفتاب به مواد غذایی، باعث تغییر کیفیت، فساد و سرطان زایی آنها می شود.

او تاکید کرد: رعایت شرایط نگهداری مواد غذایی در یخچال، فریزر و کنترل دمای آنها نیز اهمیت بسزایی در حفظ سلامت و کیفیت مواد غذایی دارد که این موضوع باید از سوی متصدیان مراکز تهیه و توزیع و خریداران مواد غذایی توجه شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه