English

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس؛

فارس نباید خام‌فروش محصولات تولیدی باشد

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در نشست ویژه مدیران جهاد کشاورزی، نسبت به اهمیت مقوله اجرایی شدن برنامه‌های توسعه‌ای و بکارگیری ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری تاکید کرد.

فارس نباید خام‌فروش محصولات تولیدی باشد

به گزارش خبرگزاری موج فارس، محمد جواد عسکری، در نشست هم اندیشی مدیران جهاد کشاورزی فارس که با حضور فرمانده سپاه فجر این استان در شیراز برگزار شد، توسعه بخش کشاورزی و دامپروری کشور را ضروری دانست و افزود: یکی از راهکارهای هدفمند دستیابی به شرایط مطلوب در تولید و عرضه محصولات و فرآورده‌های کشاورزی و دامپروری داشتن نگاه دانش بنیان و اقدامات جهادی در این زمینه است تا بتوانیم شاهد توسعه پایدار این بخش‌ها در نظام مدیریتی کلان و خرد باشیم.

وی با اشاره به اهمیت ضرورت شکل‌گیری مسیر توسعه هدفمند، افزود: یکی از ضروریات بخش کشاورزی و دامپروری باید در تعریف نقشه راه و تعریف فرآیند مدیریتی مبتنی بر نیاز امروز جامعه باشد که انتظار ما از دولت و بخش خصوصی تلاش در این زمینه با هدف خودکفایی و افزایش توان داخلی کشور است.

نماینده داراب و زرین‌دشت با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و دامپروری باید به صورت اولویت در محور فعالیت‌ها قرار داشته باشد، گفت: یکی از راهکارهای جذب سرمایه به منظور ایجاد یا توسعه واحدهای تولیدی باید تسهیل و تسریع در فرآیند سرمایه‌گذاری در این حوزه باشد تا بتوانیم با تامین مالی و نقدینگی لازم شرایط مناسب تولید نیز فراهم بشود.

عسکری با تاکید بر اینکه استان فارس در بخش‌های کشاورزی و دامپروری کشور پیشرو و سرآمد است، اعلام کرد: اقتصاد کشاورزی در فارس از جایگاه ویژه‌ای در معیشت عموم مردم این استان برخوردار است که در این راستا انتظار داریم فراتر از تولید به موضوعات مختلف وابسته نظیر صنایع تبدیلی و تکمیلی توجه جدی بشود.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس خام‌ فروشی را یک آسیب جدی معرفی کرد و گفت: فارس در نظام تولید کشور فراتر از سهم خود در تامین نیاز داخلی کشور نقش‌آفرینی داشته است که انتظار ما از فعالان تولیدی نیز فرآوری محصولات کشاورزی و دامپروری با توجه بازار مصرفی در سطح داخل و سطوح بین‌المللی می‌باشد.

وی این استان را یکی از قابلیت‌های بخش صادرات با محوریت جنوب کشور معرفی کرد و اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های مناسب صادراتی ما در کشورهای همسایه به ویژه در حوزه خلیج فارس این امکان وجود دارد تا محصولات فرآوری شده را که دارای مزیت‌های رقابتی و نسبی باشند با هدف افزایش تراز تجاری ایران در مناسبات اقتصادی همانند بخش تولید دارای جایگاه باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه