English

رییس سازمان ملی استاندارد ایران عنوان کرد:

مشارکت ۵۷ کشور اسلامی در اختتامیه جایزه ملی کیفیت ایران/تسهیل گری واردات میلیون ها خودرو

مهدی اسلام پناه از مشارکت ۵۰۰ بنگاه و شرکت از ۵۷ کشور اسلامی در اختتامیه جایزه ملی کیفیت ایران خبر داد.

مشارکت 57 کشور اسلامی در اختتامیه جایزه ملی کیفیت ایران/تسهیل گری واردات میلیون ها خودرو

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، رییس سازمان ملی استاندارد ایران از برگزاری مراسم اختتامیه جایزه ملی کیفیت ایران با مشارکت شرکت‌های برتر از ۵۷ کشور اسلامی در روز دوشنبه (۲۶ تیر) با حضور معاون اول رییس جمهوری خبر داد.

اسلام‌پناه ادامه داد:بیش از ۵۰۰ بنگاه و شرکت در این جایزه شرکت کرده‌اند که رشد حدود ۱۰ درصدی نشان می‌دهد که ۱۴۷ واحد توانستند از فیلترهای سازمان ملی استاندارد عبور کرده و ارزیابی شوند.

به گفته وی شاخص‌های ارزیابی این جایزه بر اساس مشترکات جهان اسلام است و جمهوری اسلامی ایران پیشران این جایزه در بین ۵۷ کشور عضو اسمیک است که مقرر شده به عنوان مدل مشترک کشورهای اسلامی یاد شده اجرایی شود.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران برگزاری جایزه ملی کیفیت ایران، رخدادی ویژه است که دانشوران، تولیدکنندگان، صنعتگران، فناوران و ارائه‌کنندگان خدمات در سطح کشور با تلاشی مضاعف برای ارتقای کیفیت کالاها و خدمات در همه ابعاد معیشت شهروندان ترغیب می‌کند.

 

شکستن بازار انحصاری خودرو

اسلام‌پناه در ادامه نشست خبری جایزه ملی کیفیت افزود: بسته‌ای به عنوان بهار خدمت در مورخ ۵ فروردین در اجلاسیه مدیران دولت در سالن اجلاس رونمایی شد که بر اساس آن دستگاه‌ها مکلف شدند  تسهیل‌گری‌های را در رابطه با مسائل مرتبط با خود داشته باشند.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران درباره تسهیل‌گری واردات و صادرات توضیح داد:طی 45 روز کاری بر این موضوع تمرکز کرد تا بسته تدوین شود و براساس آن  تسهیل‌گری در خصوص واردات و صادرات داشته باشد که بر اساس آن از ابتدای سال تاکنون کمترین دل‌نگرانی در حوزه صادرات و واردات وجود ندارد.

وی تصریح کرد:سازمان ملی استاندارد برای شکستن بازار انحصاری خودرو تلاش خود را انجام داده و بر اساس تسهیل‌گری واردات میلیون‌ها خودرو می‌تواند به کشور وارد شود.

 

حضور رئیس جمهور در سومین جلسه شورای عالی استاندارد

مهدی اسلام‌پناه همچنین از سومین جلسه شورای عالی استاندارد در دولت سیزدهم با حضور رییس جمهوری تا ساعاتی دیگر خبر داد و گفت:این جلسه با هشت دستور کار برگزار خواهد شد که حاصل 780 نفر ساعت کار کارشناسی، تخصصی، علمی و پژوهشی در قالب کمیسیون‌ها و کارگروه‌های مختلف با وزارتخانه‌های عضو شورای عالی استاندارد و سازمان‌های ذی‌ربط است.

به گفته این مسوول این سومین حضور رییس جمهوری در 20 ماه از عمر دولت سیزدهم در جلسه شورای عالی استاندارد است.

 

بیشتر بخوانید:

نشست خبری رئیس سازمان ملی استاندارد ایران

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه