English

اختتامیه نخستین دوره المپیاد بین‌المللی سواد رسانه‌ای برگزار شد

در مراسم اختتامیه نخستین دوره المپیاد بین‌المللی سواد رسانه‌ای، ضمن تقدیر از عوامل فیلم ۲۱ روز بعد به عنوان فیلم برگزیده «نوجوان و سواد رسانه‌ای» مدال‌های طلا، نقره و برنز به دانش‌آموزان برتر اهدا شد.

اختتامیه نخستین دوره المپیاد بین‌المللی سواد رسانه‌ای برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج، در مراسم اختتامیه نخستین دوره المپیاد بین المللی سواد رسانه ای، ضمن تقدیر از عوامل فیلم 21 روز بعد به عنوان فیلم برگزیده «نوجوان و سواد رسانه ای»، مدالهای طلا، نقره و برنز به دانش آموزان برتر اهدا شد.

در ابتدای این مراسم، محمدصادق باطنی، دبیر المپیاد در توضیحاتی پیرامون جزئیات این رویداد گفت: مرحله نخست المپیاد سواد رسانه ای در فروردین ماه 96 برگزار شد و پس از رقابت 500 دانش آموز از تهران، اصفهان، شیراز، کاشان و مالزی، نهایتا 30 دانش آموز به مرحله دوم المپیاد راه یافتند. سپس سواد رسانه ایِ این 30 نفر در اردویی 4 روزه در موسسه فرهنگی آموزشی تزکیه تهران، در مواجهه با متون و رویدادهای رسانه ای سنجیده شد. در همین راستا دانش آموزان پس مطالعه کتاب «150 هشتگ نخضت سواد رسانه ای» و تماشای فیلم «21 روز بعد» در سانس ویژه ای در سینما آزادی، برای انجام تولیداتی در موضوع «ترویج کتابخوانی» به «باغ کتاب تهران» رفتند و در نهایت برای آشنایی بیشتر با پشت صحنه تولیدات تلویزیونی یک روز مهمان برنامه «خندوانه» بودند. در پایان نیز در قالب امتحانی مرتبط با تجربیات این 4 روزه دانش آموزان، توانایی آنها برای کسب مدالهای طلا، نقره و برنز سنجیده شد.

بر اساس این گزارش، در ادامه این مراسم، از عوامل فیلم «21 روز بعد» آقایان محمدرضا شفاه، تهیه کننده، محمدرضا خردمندان، کارگردان و احسان ثقفی، نویسنده اثر به عنوان فیلم برگزیده «نوجوان و سواد رسانه ای» تقدیر به عمل آمد. محمدرضا شفاه تهیه کننده فیلم 21 روز بعد در این مراسم گفت: «شاید نفرات حاضر در این مراسم به لحاظ کمی کمتر از مراسمات دیگری که از فیلم ما تقدیر کرده اند کمتر باشد، ولی مطمئنا در اینجا به لحاظ کیفی با مخاطبان جدی تری مواجه هستیم». همچنین محمدرضا خردمندان کارگردان فیلم گفت: «وقتی آقای شفاه راجع به این مراسم به من گفت، من شگفت زده شدم، احتمال می دهم خود من نتوانم از آزمونی که از فیلمم گرفته شده موفق بیرون بیایم! ولی حتما برگه های امتحانی بچه ها و پاسخهایشان را به ما هم برسانید».

در ادامه مراسم و پس از پخش کلیپی راجع به اتفاقات 4 روز اردوی مرحله دوم المپیاد، دکتر سیدبشیر حسینی رئیس شورای سیاستگذاری المپیاد گفت: «مطمئنا اینکه 30 نفر از برگزیدگان مرحله اول اینجا بودند اتفاقی نیست و شما چون سیمرغی هستید که بایست پرچمداران سواد رسانه ای در قله های جهانی باشید».

در ادامه و پس از سخنرانی دکتر متین فر، معاون سواد فضای مجازی سازمان سراج؛ خانم دکتر محمودی، عضو هیات علمی المپیاد سواد رسانه ای ضمن اشاره به تاسیس «مدرسه دخترانه هنر و رسانه تزکیه» به بیان نکاتی پیرامون وظیفه خطیر دانش آموزان برگزیده المپیاد سواد رسانه ای پرداخت. همچنین دکتر لیلا وصالی و مهندس حسین غفاری از اعضای هیات علمی المپیاد سواد رسانه ای، احمد شجاعیان مدیر موسسه فرهنگی آموزشی تزکیه، حامد رحیم پور مدیر موسسه هنروما، دکتر قیومی مدیر طرح و برنامه سازمان سراج، دکتر آیت الهی مدیر موسسه میزان، دکتر منتظری قائم مقام شبکه امید، مهندس سیدرضا کاظمی مدیر موسسه نوآوری فرهنگی امید، قاسم اکبری معاون آموزش مدرسه هنر و رسانه آینه از دیگر حاضرین در این مراسم بودند.

از نکات جالب توجه مراسم، تصحیح برگه ها و جمع بندی نتایج فعالیتهای دانش آموزان همزمان با پیشرفت اختتامیه بود که اشارات مجری به این همزمانی بر هیجان مراسم افزوده بود. در انتهای مراسم و پیش از اهدای مدالهای دانش آموزان، از آقایان وحید ولی، سجاد ملکی، جواد جلوانی، سید سعید حسینی، محسن مشرقی و خانمها زهرا زینالی و ریحانه فراهانی به عنوان مربیان دانش آموزان تقدیر به عمل آمد.

در انتهای مراسم و پس از تجمیع داوران، مدالهای طلا، نقره و برنز توسط اعضای هیات علمی به دانش آموزان برگزیده اهدا شد. همچنین کاپهای ویژه به دانش آموزانی که در طول دوره فعالیتهای خاص و متفاوتی انجام دادند اهدا شد. به همین منظور کاپ ویژه بهترین کانال تلگرامی به گروه «زهرا رمضانی» و «سیمین ربیعی» و گروه «آرمان ریاحی» و «طه زاهد» اهدا شد و همچنین کاپ بهترین ارائه در بخش نقداننده شو به «ریحانه گلینی» و «متین مرادی» رسید.

گفتنی است نخستین دوره المپیاد بین المللی سواد رسانه ای توسط باشگاه سواد رسانه ای و با حمایت سازمان فضای مجازی سراج، موسسه فرهنگی آموزشی تزکیه، مدرسه هنر و رسانه آینه، فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی تهران، کمیته فرهنگ و رسانه اصفهان، انجمن ملی سواد رسانه ای ایران، موسسه نوآوری فرهنگی امید، موسسه هنروما و موسسه مسیر برگزار شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه