English

دو تئاتر مناسبتی در ایام فاطمیه بر روی صحنه می‌رود

دو نمایش به مناسبت ایام فاطمیه در برج آزادی و فرهنگسرای نیاوران بر روی صحنه می‌روند.

دو تئاتر مناسبتی در ایام فاطمیه بر روی صحنه می‌رود
به گزارش خبرگزاری موج

، نمایش «والهه» کاری از گروه هنری میثاق، همزمان با ایام فاطمیه در سالن اصلی برج آزادی سالن اصلی برج آزادی روی صحنه می‌رود. 

به گزارش روابط عمومی برج آزادی، این تئاتر آیینی با هدف اقامه عزای فاطمی، توسط «گروه هنری میثاق» و با مشارکت مجموعه با نقش‌آفرینی جمع کثیری از بانوان هنرمند کشور به صحنه خواهد رفت.

در این نمایش تلاش شده تا با استفاده از افکت‌های نور و صدا در صحنه‌های یورش به منزل حضرت فاطمه (س) و تشییع پیکر مبارک ایشان فضای غمبار وقوع این حوادث تاریخی صدر اسلام به تصویر کشیده شود.

نمایش «والهه» در روزهای ۲۰ تا ۲۲ آذر از ساعت ۱۰ تا ۱۲ و ۱۵ تا ۱۷ و روزهای ۲۳ و ۲۴ آذر از ساعت ۱۶ تا ۱۸ ویژه بانوان اجرا می‌شود. علاقه‌مندان به دیدن این نمایش‌ آیینی می‌توانند برای رزرو بلیت به سایت تیوال مراجعه کنند.

نوا نمایش «دنیا پیره‌مرد است» ویژه بانوان در فرهنگسرای نیاوران

در روزهای پایانی پاییز و مصادف با ایام فاطمیه، نوانمایش «دنیا پیره‌مرد است» به کارگردانی «ثمین علما» و نویسندگی «یاسین حجازی» از ۲۰ تا ۲۸ آذر ماه در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران ویژه بانوان اجرا می‌شود.

به گزارش روابط‌ عمومی فرهنگسرای نیاوران، نوا نمایش «دنیا پیره‌مرد است» به تهیه‌کنندگی گروه فرهنگی هنری ریاحین، با همکاری فرهنگسرای نیاوران و صندوق اعتباری هنر در سالن خلیج فارس به روی صحنه می‌رود.

متن این نمایشنامه از یاسین حجازی است.

در این روایت «بانویی خادمه‌اش را فرستاده تا خبری را ببرد و برگردد ولی او حین برگشت، مسیر خانه‌ی بانویش را گم کرده و حال به دنبال راهی برای بازگشت است. در جست و جوی راه بازگشت، با زدن در خانه‌های بسیار، قصه‌ی هر خانه را می‌شنود و با کسانی رو به رو می‌شود که اسامی‌شان در بین اوراق تاریخ با بانویش اشتباه گرفته شده است.

نوای این اثر نیز توسط گروه فرهنگی هنری آیه ساخته و اجرا می‌شود.

گفتنی است گروه فرهنگی هنری ریاحین پیش از این «شیشه‌های شهر سنگی» و «میراث یغمازده» را به روی صحنه برده‌ است.

نوا نمایش «دنیا پیره‌مرد است» از بیستم تا بیست و هشتم آذر ماه روی صحنه خواهد رفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه