English

مرز میرجاوه از بهترین پست‌های قرنطینه نباتات کشور

رییس سازمان حفظ نباتات کشوردر جریان بازدید از مرکز قرنطینه گیاهی شهرستان مرزی میرجاوه گفت: مرز میرجاوه یکی از بهترین پست قرنطینه نباتات کشور است که ظرفیت مطلوبی را در حوزه مبادلات محصولات کشاورزی فراهم نموده است.

مرز میرجاوه از بهترین پست‌های قرنطینه نباتات کشور

به گزارش خبرگزاری موج سیستان و بلوچستان؛حسین رنجبراقدم در بازدید از پست قرنطینه نباتات پایانه مرزی میرجاوه با بیان اینکه انجام قرنطینه نباتی محصولات کشاورزی برای صادرات از طریق بازارچه های مرزی ضروری است، افزود: با توجه به اینکه قرنطینه گیاهی سدی در برابر ورود عوامل خسارت زای گیاهی از مناطق آلوده به داخل کشور است این سازمان امیدوار است از ظرفیت این مرز مهم سیستان و بلوچستان برای توسعه بخش کشاورزی و رفع نیازها کشور به محصولات کشاورزی به بهترین نحو استفاده نماید.

وی نظارت دقیق قرنطینه نباتی بر ورود محصولات کشاورزی را ضامن حفظ و افزایش تولید محصولات کشاورزی دانست و گفت: این سازمان آمادگی دارد با کمک به افزایش امکانات و تجهیزات مورد نیاز جهت تسهیل گری و سرعت‌بخشی به روند صادرات، واردات و ارتقای تجارت محصولات کشاورزی سیستان و بلوچستان با کشورهای دیگر زمینه رونق بیش از پیش آن را فراهم سازد.

رییس سازمان حفظ نباتات کشور بیان کرد: در مجموع سیستان و بلوچستان به دلیل دسترسی به بازارهای افغانستان و پاکستان و حوزه خلیج فارس فرصت بی‌نظیری را برای صادرات محصولات کشاورزی و در نتیجه ارزآوری و فرصت‌های شغلی جدید برای استان و کشور داراست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت سالیانه کارشناسان مدیریت حفظ نباتات سازمان در این مرکز قرنطینه بر ۸۰۰ هزار تن مبادلات مرزی نظارت دارند و در صورت توسعه زیر ساخت ها و تأمین نیروی انسانی و شبانه روزی شدن مرکز قرنطینه گیاهی میرجاوه ،میزان نظارت بر مبادلات مرزی به بیش از ۲ برابر افزایش خواهد یافت.

سید محمد رضا سیدحسینی افزود: در استان سیستان وبلوچستان ۷مرکز قرنطینه گیاهی در مبادی رسمی مرز وجود دارد که سالیانه بر حدود ۳ میلیون تن مبادلات مرزی نظارت می کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه