English

افتتاح ساختمان جدید مرکز داوری اتاق تعاون سیستان و بلوچستان

در گرامیداشت هشتمین روز از دهه مبارک فجر، ساختمان جدید مرکز داوری اتاق تعاون سیستان و بلوچستان با حضور محمد رنجبر دبیر مرکز داوری اتاق تعاون ایران در زاهدان افتتاح شد.

افتتاح ساختمان جدید مرکز داوری اتاق تعاون سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری موج سیستان و بلوچستان، دبیر مرکز داوری اتاق تعاون ایران در این مراسم گفت: موضوع داوری علاوه بر مقررات بین‌المللی، در دین و سنت ما نیز از دیرباز مورد توجه قرار گرفته است و این ویژگی در استانی مثل سیستان و بلوچستان با آداب و فرهنگ غنی خود، جلوه بیشتری دارد.

رنجبر افزود: رسیدگی به اختلافات بین اعضا با شرکت تعاونی یا بین سهامداران غیر عضو با شرکت تعاونی مربوط و یا بین سهامداران غیر عضو شرکت تعاونی شهرستانی و یا بین شرکت تعاونی و سایر شرکت های تعاونی و یا بین شرکت تعاونی و اتحادیه تعاونی که موضوع فعالیت آنها مشابه یا غیر مشابه باشد و همچنین بین تشکلات بخش تعاونی با اشخاص حقیقی و حقوقی غیر تعاونی یا اعضای تعاونی با یکدیگر صرفا از طریق مراکز داوری اتاق تعاون انجام می شود.

وی رفع موانع قضایی در داوری، تخصصی بودن آراء داوری، کاهش هزینه ها، محرمانه بودن رسیدگی، حذف تشریفات و رسیدگی در وقت غیر اداری را از محاسن داوری و دادرسی خصوصی در مراکز داوری اتاق تعاون بیان کرد.

دبیر مرکز داوری اتاق تعاون ایران همچنین سرعت و قطعیت در رسیدگی را دو مشخصه بارز داوری بر شمرد و از پیگیری ها برای تشکیل نهاد جامع داوری و راه اندازی شعب اختصاصی داوری خبر داد. رنجبر اظهار داشت: به منظور ارتقاء دانش، بهبود عملکرد و تقویت توان مراکز داوری، کلاسها و دوره های آموزشی را بنا به درخواست استان ها با استفاده از اساتید با تجربه برگزار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: تعاونی‌ها در پیشرفت کشور در بخش های مختلف نقش بسیار مهمی دارند، ازاین‌رو باید در نواقص و مشکلاتی که در مسیر فعالیت آن‌ها وجود دارد تمهیداتی اندیشید که در سریع‌ترین زمان و با کمترین هزینه، آن مشکلات مرتفع شود. صلح و سازش و داوری، نزدیک‌ترین راه برای رسیدن به این هدف است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه