English

اشتغال‌زایی ۱۰۰۰ نفری در دامغان با افتتاح تنها تولیدکننده فروسیلیس در ایران

قائم مقام فروآلیاژ پارس دامغان اظهار کرد: این شرکت تنها تولیدکننده فروسیلیس در ایران است که قرار با حضور رئیس جمهور افتتاح شود.

اشتغال‌زایی 1000 نفری در دامغان با افتتاح تنها تولیدکننده فروسیلیس در ایران
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج

، در آستانه سفر رییس جمهور به استان سمنان چهارمین تور رسانه ای به همت شورای اطلاع رسانی دولت با حضور اصحاب رسانه با سفر به این استان برگزار شد. در این رابطه طاهر شاه حسینی؛ قائم مقام فروآلیاژ پارس دامغان اظهار کرد: این شرکت قرار است با حضور ریاست محترم جمهوری در آینده‌ای نزدیک افتتاح شود. این شرکت تولیدکننده فروسیلیس در ایران است و قرار است تنها تولیدکننده آن نیز باشد.

شاه حسینی گفت: 50 درصد ظرفیت این شرکت به تولید رسیده است. فروسیلیس یک محصول کلیدی در صنایع فولاد و صنایع چدن است. کاربرد آن در صنایع فولاد، به عنوان اکسیژن‌زدا و در صنایع چدن به عنوان جوانه‌زا است.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت فعلی شرکت حدود 40 هزار تن است که قابلیت توسعه تا 50 هزار تن را دارد. تعداد پرسنل این شرکت نزدیک به 350 نفر است و با تکمیل شدن ظرفیت به 400 نفر می‌رسد و در مجموع در دو فاز نزدیک به 1000 نفر نیروی مستقیم داریم.

پروژه های عمرانی استان سمنان

قائم مقام فروآلیاژ پارس دامغان تصریح کرد: 5 هزار نفر نیروی غیرمستقیم خواهیم داشت که به کارگیری خواهیم کرد. میزان سرمایه‌گذاری در دوفاز 1350 میلیارد تومان بوده است. اهمیت این پروژه این بود که در کمترین زمان و در سال 1400 کلنگ‌زنی شده و در 1401 فاز اول آن به تولید رسید. درهمان سال فاز دو آغاز شده و در 1402 فاز دو وارد مدار شد و رتبه سریع‌ترین پروژه را داشته است.

وی تصریح کرد: مواد اولیه‌ای که در فروسیلیس استفاده می‌شود سنگ سیلیس است که معادن زیادی از آن در ایران داریم. مواد کربنی شامل ذغال سنگ حرارتی و کک را داریم که در ایران وجود دارد و تنها ماده‌ای که از خارج از کشور وارد می‌شد خمیر الکترود است که عموماً از چین وارد می‌شود .

 

بیشتر بخوانید:

سمنان در جستجوی آب پایدار؛ تلاش برای رهایی از خشکسالی ۱۸ ساله

رئیس جمهور پنجشنبه به استان سمنان می رود/کمبود نیروی کارگری اصلی ترین دغدغه استان

پروژه های عمرانی استان سمنان

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه