English

وزیر امور خارجه ایران در دیدار با سفیر جدید ایتالیا در تهران:

ایران محدودیتی برای توسعه روابط با ایتالیا ندارد

وزیر امور خارجه ایران گفت: ما هیچ محدودیتی برای توسعه روابط با ایتالیا قائل نیستیم و امیدواریم در دوره جدید، شاهد توسعه و گسترش بیش از پیش روابط بین تهران و رم باشیم.

ایران محدودیتی برای توسعه روابط با ایتالیا ندارد
به گزارش خبرگزاری موج

، خانم «پائولا آمادئی» سفیر جدید ایتالیا در تهران در آغاز ماموریت دیپلماتیک خود در جمهوری اسلامی ایران عصر امروز شنبه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران دیدار و رونوشت استوار نامه خود را تسلیم کرد.

سفیر جدید ایتالیا در ابتدای این دیدار با اشاره به سابقه تاریخی مناسبات ایتالیا و ایران و نیز ریشه های غنی فرهنگ و تمدن دو کشور، برنامه خود را برای تعمیق و گسترش روابط دو جانبه تشریح کرد.

وی همچنین با اشاره به موضع اتحادیه اروپا براساس کنوانسیون های بین المللی در محکومیت حمله به بخش کنسولی سفارت کشورمان در دمشق، بر موضع کشورش در مخالفت با توسعه تنش و جنگ در منطقه و تعامل از طریق گفتگوی صریح و نیز نقش جمهوری اسلامی ایران بعنوان یکی از کنش گران اصلی برای تضمین ثبات و امنیت در منطقه تاکید کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در دیدار ضمن آرزوی موفقیت برای آماده ئی به عنوان سفیر جدید ایتالیا در تهران، به سوابق خوب و رو به رشد روابط دو کشور اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: ما هیچ محدودیتی برای توسعه روابط با ایتالیا قائل نیستیم و امیدواریم در دوره جدید با قرار گرفتن روابط دو کشور در مسیر رو به جلو، شاهد توسعه و گسترش بیش از پیش روابط بین تهران و رم در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی و تجاری، علمی و فناوری و فرهنگی باشیم.

حسین امیرعبداللهیان همچنین تاکید کرد: رویکرد دولت جمهوری اسلامی ایران توسعه و گسترش با همه کشورهای جهان از جمله اروپا است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه