English

تقدیر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از برگزارکنندگان نمایشگاه بین‌المللی قرآن

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پیامی از برگزارکنندگان سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از جمله وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت قرآنی این وزارتخانه و یکایک خادمان قرآنی نمایشگاه، برای برگزاری این نمایشگاه معنوی در ماه پربرکت رمضان امسال تشکر و قدردانی کرد.

تقدیر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از برگزارکنندگان نمایشگاه بین‌المللی قرآن
به گزارش خبرگزاری موج

، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه،  دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پیامی به این مناسبت خطاب به برگزارکنندگان نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم نوشت: قرآن کریم مرجع آسمانی کامل و بی‌نقص برای راهنمایی بشر بوده که بر قلب مبارک رسول خدا (ص) نازل شده و تنها نصّ الهی مصون از دستبرد و تحریف است. در یک نگاه کلی، رسالت این کتاب آسمانی هدایتگری برای همه مردم است و جامعه اسلامی تکالیف جدّی برای توجه هر چه بیشتر به کتاب آسمانی خداوند به‌عنوان مهمترین میراث پیامبر خدا (ص) دارد.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و به برکت آن، جوشش‌های فراوانی در حرکت‌های قرآنی کشور شکل گرفت و سامان‌دهی و تقویت این ظرفیت‌ها همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده است. تدوین منشور توسعه فرهنگ قرآنی توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز با اهداف فرهنگ‌سازی و نظام‎‌سازی قرآنی و سامان‌دهی امور قرآنی کشور برای توسعه هر چه بیشتر فعالیت‌های قرآنی بود. تجربه کشور در حوزه قرآن هر روز غنی‌تر از قبل می‌شود و فعالیت‌های قرآنی نیز با رشد کمّی و کیفی روزافزون مواجه هستند که در این میان برگزاری هر ساله نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم بهترین محفل برای تجلی و تبلور این توانمندی‌های قرآنی کشور و جلب مشارکت‌های مردمی برای انس و تدبّر بیشتر در قرآن کریم است و برگزاری شایسته این نمایشگاه از اهمیت بالایی برخوردار است.

در ادامه این پیام آمده است: امسال با همت والای دست‌اندرکاران قرآنی کشور، نمایشگاه قرآن در ۳۰ استان برگزار شد و بیش از سه میلیون از هم‌وطنان در بهار قرآن از از نمایشگاه معنوی بازدید کردند. همچنین در بخش بین‌الملل نمایشگاه، مشارکت بالایی از اندیشمندان و پژوهشگران قرآنی از ۲۸ کشور را شاهد بودیم که نمایانگر رویکرد جدّی قرآنی و اهمیت بالای قرآن در سیاست‌های کلان کشور دارد. توجه به موضوع مظلومیت مردم غزه، خانواده‌محور بودن، توجه به موضوع عفاف و حجاب و همچنین مشارکت گروه‎های مردمی از دیگر جلوه‌های زیبای نمایشگاه امسال بود.

وی در پایان یادآور شده است: ضمن عرض خدا قوت به دست‌اندرکاران سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از جمله وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت قرآنی این وزارتخانه و یکایک خادمان قرآنی نمایشگاه، از برگزاری باشکوه این نمایشگاه معنوی در ماه پر برکت رمضان امسال تشکر و قدردانی می‌کنم. امید است با همت بالای شما عزیزان شاهد رشد روزافزون توجه به قرآن در همه شئون سیاسی، اجتماعی، فرهنگی جامعه و شکل‌گیری حکمرانی قرآنی و مردمی در کشور باشیم. همچنین این مجاهدت‌های شما در راه خدا، زمینه‌ساز ظهور حقیقت قرآن و تشکیل حکومت نمونه قرآنی در سطح جهان به دست ایشان باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه