English

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت و گو با خبرگزاری موج:

سرنوشت مصوبه مجلس برای اعمال جریمه ۳ میلیونی زنان بی حجاب

نماینده تهران در مجلس درباره مصوبه مربوط به جریمه ۳ میلیونی زنانی که حجاب را رعایت نمی کنند، گفت: این لایحه توسط قوه قضائیه تهیه شده است اما به دلیل اشکالاتی که داشت شورای نگهبان آن را به مجلس برگرداند و هنوز این مصوبه نهایی نشده است.

سرنوشت مصوبه مجلس برای اعمال جریمه ۳ میلیونی زنان بی حجاب

سیدعلی یزدی خواه، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج درباره لایحه عفاف و حجاب و خبر جریمه ۳ میلیونی برای زنانی که حجاب رعایت نکنند، گفت: این لایحه توسط قوه قضائیه به دولت ارائه شد و دولت هم آن را به مجلس تقدیم کرد. با توجه به اینکه متن لایحه را قوه قضائیه نوشته بود، کمیسیون تخصصی بررسی این لایحه، کمیسیون قضائی انتخاب شد. اما در روند بررسی، علاوه بر اعضای این کمیسیون، تعدادی از اعضای کمیسیون فرهنگی نیز حضور داشتند.

وی ادامه داد: به رغم تصویب لایحه در صحن مجلس ، اما هنوز قطعی نشده و در رفت و برگشت بین مجلس و شورای نگهبان است. بنابراین نخست باید کار نهایی شود تا بعد درباره آن حرف بزنیم. زیرا هنوز هیچ چیزی قطعی نیست و به دلیل ایراداتی که شورای نگهبان از مفاد این لایحه گرفته، کمیسیون تخصصی در حال بررسی مجدد آن است. 

یزدی خواه در پاسخ به این پرسش که راهکاری جز جریمه افراد بی حجاب، آیا گزینه دیگری برای مجاب کردن افراد به رعایت حجاب وجود ندارد، تصریح کرد: واقعیت این است که در لایحه پیشنهادی دولت بحثهای سلبی زیاد و مفاد ایجابی آن بسیار کم و سطحی بود. اما کمیسیون تخصصی تمرکز را بر جنبه تشویقی و ایجابی گذاشت و لذا در این رابطه دهها ماده با هدف تشویق رعایت حجاب به لایحه افزوده شد.

نماینده مجلس تهران همچنین در خصوص کارنامه چهار ساله کمیسیون فرهنگی در مجلس یازدهم اظهار داشت: ما در این مدت در موضوعات مختلف بحثهای مفصلی داشتیم، برای مثال بررسی نظام باشگاهداری، نحوه استفاده از مربیان خارجی در باشگاههای داخلی، اصلاح اساسنامه وزارت ورزش و جوانان، صندوق بیمه هنرمندان، جشنوارههای فیلم فجر و نمایشهای خانگی، بررسی اساسنامه صدا و سیما، لایحه جوانی جمعیت و تعالیخانواده و موضوع حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی که به اشتباه در رسانهها تحت عنوان طرح صیانت از آن یاد شد، در دستور کار کمیسیون فرهنگی بود.

وی در پایان افزود: از جمله کارهایی که در این مدت اختصاصاً به بررسی مسائل زنان اختصاص داشت، بررسی لایحه نفی خشونت علیه زنان در خانواده بود که البته هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه