English

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران:

پایبند به میز مذاکره هستیم

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: در مذاکرات رفع تحریم ها پایبند به میز مذاکره هستیم.

پایبند به میز مذاکره هستیم
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج

، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه صبح امروز (دوشنبه) در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران، اظهارداشت: اطمینان داریم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس که یادگار امام راحل است، روزی متمایز در حمایت از مساله فلسطین خواهد بود و با شکوه بیشتری در ایران و در اقصی نقاط دنیا برگزار خواهد شد.

وی در خصوص شرایط ایجاد آتش بس و توقف جنگ در غزه گفت: متاسفانه به رغم گذشت بیش از ۵ ماه از جنگلات وحشیانه صهیونیست‌ها علیه غزه ما شاهد بی عملی کاملا دردناک از سوی جامعه جهانی به خصوص سازمان ملل و شورای امنیت هستیم که وطیفه اشلی آن تامین صلح و امنیت بین‌المللی است.

کنعانی افزود: در سایه حمایت سیاسی و استفاده از حق وتو و حمایت مستمر تسلیحاتی و حمایت همه جانبه آمریکا از رژیم صهیونیستی شاهد بودیم که شورای امنیت سازمان ملل در انجام وظیفه خود ناکام بوده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: انتظار این بود که سازمان همکاری اسلامی با استفاده از ابزارهای فشاری کد در اختیار دارد نقش نهم و بازدارنده خود را در توقف جنگ ایفا کند اما متاسفانه چنین چیزی را شاهد نیستیم. پس از نشست دوم وزرای امور خارجه سازمان همکاری اسلامی امیدواریم که شاهد تحرک بیشتری از سوی کشورهای اسلامی در آستانه ماه مبارک رمضان باشیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: اقدام نمادین آمریکا در ارسال کمک‌های انسانی نمایش مضحک و در عین حال تلخی است، از یک سوی وتوی قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل که مانع از توقف جنگ شده است و تسلیحات گسترده‌ای را همچنان ارسال می‌کند و از سوی دیگر با ارسال کمک‌های نمادین و مضحک انسان‌دوستانه تلاش می‌کند که وجهه جنگ طلبانه خود را نزد افکار عمومی دنیا اصلاح کند. 

وی گفت: دنیا در این مدت به نقش آمریکا در ایجاد و استمرار جنگ غزه آگاهی کامل درند و با این قبیل اقدامات نمادین دیدگاه افکار عمومی جهان تغییر نمی‌کند. امیدواریم که شاهد یک تلاش مستمر از سوی جامعه جهانی باشیم.

کنعانی بیان کرد: پیشنهادات ایران در شش بند توسط وزیر امور خارجه کشورمان در نشست اخیر جده ارائه شد که اگر عملیاتی شود حتما شاهد تغییراتی در جنگ غزه خواهیم بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان داشت: ملت ایران با تمام وجود در طول سالیان متمادی گذشته نتایج تحریم ها را احساس کردند و از جمله بیماران ما که رنج بیماری بر آنها افزون شد و نتواستند داروهای مورد نیاز خود را دریافت کنند و تعداد زیادی از کشورهای دنیا از صدور داروهای خاص بیماران خاص (به خصوص بیماران پروانه‌ای) ایران پرهیز کردند و علت آن را تحریم‌ها و تنبیه‌های آمریکا اعلام کردند.

وی ادامه داد: وزیر امور خارجه از بیماران پروانه‌ای دیدار کردند و از نزدیک با درد و رنج این بیماران آشنا شدیم. متاسفانه برخی از آنها جان خود را به دلیل عدم دسترسی به داروها و پانسمان‌های مورد نیاز از دست دادند. 

کنعانی گفت: آمریکا مرتبا ریاکارانه اعلان می‌کند که تحریم‌هایی علیه ملت ایران اعمال نکرده که این یک دروغ بی اساس است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه