English

رئیس جمهور در زاهدان:

خدمت به مردم هدف سفر به سیستان و بلوچستان است

رئیس جمهور گفت: هدف از سفر به مناطق سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان خدمت به مردم است.

خدمت به مردم هدف سفر به سیستان و بلوچستان است
به گزارش خبرگزاری موج

، سید ابراهیم رئیسی که امروز - چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - برای بازدید از مناطق سیل‌زده در جمع مردم جنوب سیستان و بلوچستان حاضر شده است، اظهار کرد: کار زیربنایی و زیرساختی که باید برای جلوگیری از سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان انجام شود ساخت سد است که جزیی از برنامه ما خواهد بود.

وی با اشاره پیگیری وزیر راه درباره جاده‌های جنوب سیستان و بلوچستان یادآور شد: یک کار اساسی این است که باید این نزولات آسمانی را با ایجاد سد به نحوی مدیریت کنیم که از آب درست استفاده شود. بالاخره گاهی چند ساعت یا چند روز باران می‌بارد که آب این باران باید برای مردم این منطقه نعمتی باشد که بتوانند از آن در طول سال استفاده کنند تا به دریا ریخته نشود و این آب شیرین قابل استفاده برای آشامیدن شود.

رئیسی با بیان این‌که «اگر خانه‌های جنوب استان با نگاه مهندسی و درست ساخته نمی‌شد تخریب گسترده و تلفات فراوان داشتیم»، افزود: خانه‌های جنوب استان با نگاه مهندسی و سنتی در ارتفاع ساخته شده که سیلاب اخیر کمترین میزان آسیب را به آن‌ها وارد کرده است. خدا را شاکریم که مردم و خانه‌هایشان آسیب ندیده‌اند.

رئیس قوه مجریه با تقدیر از روحیه جهادی استاندار سیستان و بلوچستان وتیم مدیریتی استان که به صورت شبانه‌روزی در این منطقه تلاش می‌کنند، بیان کرد: بهسازی جاده‌ها بسیار مهم است.

وی در ادامه اظهار کرد: به عنوان طلبه خدمتگزار و دولتی که وظیفه خدمت به مردم را دارد با اینکه خبر وقوع سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان را در الجزایر شنیدم بنابراین علاوه بر حضور جهادی استاندار این استان از وزیر کشور هم خواستم سریعا در منطقه سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان حضور پیدا کند.

رئیسی همچنین خاطرنشان کرد: در الجزایر به بنده اطلاع دادند که کارهای اولیه برای امدادرسانی در آن منطقه انجام شده تا نگرانی رفع شود اما چند روزی که گذشت احساس کردم خودم باید در این منطقه حضور داشته باشم که برای کارهای آتی برنامه‌ریزی صورت بگیرد.

رئیس قوه مجریه در پایان گفت: از رهبر معظم انقلاب به علت توجه دادن همه کشور به مساله سیستان و بلوچستان، چابهار و دشتیاری و وضعیتی که وجود دارد تشکر می‌کنم. این نگاه معظم‌له به مردم و امدادرسانی‌ها مورد تاکید قرار گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه