English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

بن‌بست تبلیغاتی غرب با محوریت انتخابات ایران

«جریان های رسانه ای غربی در مدت اخیر مدام از ماهیت به اصطلاح نمایشی انتخابات در ایران سخن گفته و تفسیرهای مختلفی را ارائه می کردند. این در حالی است که در قالب رویکردی متناقض و در بحبوحه نزدیک شدن به انتخابات یازدهم اسفندماه، به نحوی جدی سعی داشتند تا مانع از حضور مردم پای صندوق های رای شوند.»

بن‌بست تبلیغاتی غرب با محوریت انتخابات ایران
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج

، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری، روز جمعه یازدهم اسفندماه سال جاری، در کشورمان برگزار شد. رویدادی که بسیاری از آن به مثابه مهمترین رویداد در حوزه سیاست داخلی کشورمان در سال 1402 یاد کرده و بر حساسیت قابل توجه انتخابات مذکور تاکید داشتند.

در این راستا، در روزهای منتهی به یازدهم اسفندماه و موعد برگزاری انتخابات، شاهد کنش و فعالیت های جدی و گسترده جریان های سیاسی، رسانه ای و تبلیغاتی غربی علیه کشورمان بودیم. این بازیگران با طرح سناریوهای مختلف، به هر نحو ممکن سعی داشتند تا از انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در ایران مشروعیت‌زدایی کنند و تا جای ممکن دستورکارهای مطلوب خود را با محوریت رویداد مذکور، به افکار عمومی ایران و جهان ارائه کنند. این در حالی است که شواهد و قرائن و البته مطالعه روندهای تاریخی حاکی از این هستند که غربی ها در معادله انتخابات اخیر ایران، با یک بن‌بست جدی مواجه شدند.

در این رابطه، توجه به 3 نکته ضروری به نظر می رسد.

اولا، خط اصلی تبلیغاتی جریان های سیاسی و رسانه ای غربی و متحدان بین المللی آن ها علیه ایران، هیچ تفاوتی را با رویکردهایی که آن ها از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در پیش گرفته اند، نداشته است. به بیان ساده‌تر، جنسِ کنشگری این بازیگران همان چیزی است که در طی بیش از چهار دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز شاهد آن بوده ایم.

در این چهارچوب، طرح اتهامات و ادعاهای واهی و تلاش جهت ایجاد گفتمان های خاص در بحبوحه برگزاری انتخابات یازدهم اسفندماه، حاکی از این است که دست های غرب در دشمنی با ایران، خالی‌تر از هر زمان دیگری بوده است.

دوم اینکه جریان های سیاسی و رسانه ای غربی در مدت اخیر مدام از بی فایده بودن و ماهیت به اطلاح نمایشی انتخابات در ایران سخن گفته و تحلیل و تفسیرهای مختلفی را ارائه می کردند. این در حالی است که رویکرد و کنش رسانه ای و تبلیغاتی خودِ آن ها با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات یازدهم اسفندماه، در تضاد با آن چیزی بود که مدام علیه ایران مطرح می کردند.  

در حقیقت، آن ها از نمایشی بودن انتخابات در ایران سخن می گفتند اما از مردم می خواستند که در انتخابات شرکت نکنند. در این نقطه این سوال مطرح می شود که اگر حضور مردم در انتخابات مهم و تعیین کننده نیست، چرا غربی ها اینقدر در مورد شرکت نکردن مردم کشورمان در انتخابات سرمایه گذاری کرده و سناریوپردازی می‌کنند؟ به بیان ساده تر، اینطور به نظر می رسد که حیت خودِ جریان های سیاسی و تبلیغاتی غربی نیز ادعاهای خود در مورد بی اثر بودن مشارکت مردم در انتخابات ایران را قبل نداشته و سناریوی حضور مردم پای صندوق‌های رای برای آن ها یک سناریوی کابوس‌وار بوده است.

و در نهایت سوم اینکه بر اساس آنچه تاکنون از سوی مراجع انتخاباتی و آگاه اعلام شده، حضور مردم پای صندوق‌های رای در جریان انتخابات یازدهم اسفندماه، در مقایسه با انتخاباتِ قبل از خود، روند افزایشی داشته است. این در حالی است که سطح و میزان فشارهای رسانه ای و تبلیغاتی علیه کشورمان در بحبوحه نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات یازدهم اسفندماه سال جاری، از همیشه بیشتر بوده است.

معادله ای که این معنا را به ذهن متبادر می کند که ماهیت حقیقی اقدامات و کنش های جریان های رسانه ای و تبلیغاتی غربی، بیش از هر زمان دیگری نزد مردم کشورمان افشا شده است. مساله ای که مخصوصا در بحبوحه جنگ غزه و البته دیگر نمودهای دشمنی و خصومت ورزی غربی ها و متحدان بین المللیشان علیه ایران، رنگ و بوی جدی تری را به خود گرفته و جریان های سیاسی و رسانه ای غربی را وارد یک بن بست تمام عیار در مواجهه با ایران و مردم این کشور کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه