English

سخنگوی وزارت دفاع در پاسخ به خبرگزاری موج:

نیروهای مسلح مسئول مهیا کردن شرایط امنیتی در انتخابات هستند

سخنگوی وزارت دفاع گفت: نیروهای مسلح در انتخابات پیش‌رو تنها مسئول مهیا کردن شرایط امنیتی انتخابات هستند و هیچ مداخله و شرکتی در رقابت‌های انتخاباتی و حمایت از نامزدها ندارند.

نیروهای مسلح مسئول مهیا کردن شرایط امنیتی در انتخابات هستند
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج

، سردار سرتیپ رضا طلایی نیک روز سه شنبه در نشست با اصحاب رسانه با تبریک میلاد با سعادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان اظهار داشت: در ماه های اخیر بیش از ۲۰۰ نخبه فارغ التحصیل دانشگاه های برتر کشور جذب وزارت دفاع شدند و دایره نخبگانی ما تکمیل تر شد.

وی درباره حضور مردم در راهپیمائی ۲۲ بهمن و گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب گفت: حضور گسترده مردم دارای پیام های بسیاری بود و ماهیت مردمی بودن انقلاب را نشان داد و ثابت کرد که اتکا به مردم یک اصل بنیادی در انقلاب اسلامی ایران است.

سخنگوی وزارت دفاع افزود: این راهپیمایی باشکوه در حالی بود که شاهد تبلیغات گسترده رسانه های بیگانه برای ناامید کردن مردم بودیم اما ملت ما در خنثی کردن تهدیدات همواره نقش خود را ثابت کرده اند و این حضور نشان داد که در انتخابات پیش رو در ۱۱ اسفندماه شرکت می کنند.

سردار طلایی نیک انتخابات را تعیین کننده اقتدار کشور دانست و یادآورشد: تاکنون با برگزاری ۴۰ انتخابات ثابت شده که همه جایگاه ها به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم توسط مردم انتخاب می شوند و مشارکت مردم در انتخابات یکی از مولفه های تحکیم قدرت دفاعی و بازدارندگی کشور است.

وی با اعلام حمایت و مشارکت نیروهای مسلح از انتخابات گفت: به طور قطع شاهد حضور گسترده مردم در انتخابات خواهیم بود.

سخنگوی وزارت دفاع درباره دستاوردهای وزارت دفاع در ماه های اخیر گفت: تا کنون برنامه های مصوب شده را طبق برنامه پیش بردیم و ۴۱ درصد طرح های تمام شده به محصول تبدیل شده است.

سردار طلایی نیک اظهار داشت: محصولات دفاعی متنوعی در سال جاری تولید شده که بخشی از آنها مانند شناورهای رزمی که روز گذشته تحویل سپاه شد رسانه ای شده و بخش دیگری به دلایل امنیتی رسانه ای نشده است.

 

بیشتر بخوانید:

نشست خبری سردار رضا طلایی‌نیک سخنگوی وزارت دفاع

 

وی افزود: در حوزه های ترکیبی به دستاورد های بسیار خوبی رسیده ایم به شکلی که هر ماه شاهد رونمایی از محصول جدید خواهیم بود زیرا این دانش بومی است و ما با اتکا به توان و دانش بومی به این جایگاه رسیده ایم.

سخنگوی وزارت دفاع درباره ایجاد پارک علم و فناوری دفاعی گفت: اولین موافقت اصولی برای ایجاد پارک علم و فناوری دفاعی را هفته گذشته با تصویب شورای پارک های علم و فناوری از وزارت علوم دریافت کردیم. لذا اولین مرحله از این پارک با محصولات دومنظوره  برای نیازهای دفاعی و غیردفاعی هدفگذاری شده است که مرحله اول در شیراز و تهران انجام شده و سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

طلایی‌نیک در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری موج، خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح در انتخابات پیش‌رو تنها مسئول مهیاکردن شرایط امنیتی انتخابات هستند و هیچ مداخله و شرکتی در رقابت‌های انتخاباتی و حمایت از نامزدها ندارند.

سردار طلایی نیک یادآور شد: بیش از دوهزار محصول غیرنظامی درکشور با کمک فناورانه وزارت دفاع در حال تولید و عرضه است که این محصولات در حوزه خودروسازی و حوزه های دیگر است؛ البته در این بخش ما نقش تصدی گری نداریم.

وی اظهار داشت: بیش از ۶۴ درصد طرح‌های تحقیقاتی ما با مشارکت شرکت‌های دانش بنیان انجام شده به این معنا که بیش از ۱۲۰۰ شرکت دانش بنیان در طرح‌های پژوهشی و فناوری‌های وزارت دفاع مشارکت عملیاتی دارند.

سخنگوی وزارت دفاع درباره کمک به ساخت مسکن ملی نیز بیان داشت: در سال جاری تاکنون ۲ هزار و ۳۵۰ هکتار از اراضی نظامی که تاسیسات آن قابل جابجایی بوده را با کمک نیروهای مسلح در محدوده و حریم شهرها برای مسکن ملی انتقال داده و کمک کردیم.

سردار طلایی نیک ادامه داد: برای اینکه مسکن ملی یک اولویت دولت و کشور است ما هم تلاش می کنیم جاه‌هایی که امکان جابجایی پادگان ها و تاسیسات نظامی وجود داشته باشد در یک فرآیند قانونی به حوزه توسعه شهری و خدمات عمومی و مسکن ملی اختصاص پیدا کند.

وی با بیان اینکه تولید و صادرات اقلام دفاعی در ۱۱ ماهه سال جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشد ۴۰ درصدی داشته است، گفت: در تولید محصولات دفاعی هم به کمیت و هم کیفیت توجه می شود و در حوزه استاندارد همواره رتبه های بالایی داشته است.

سخنگوی وزارت دفاع تصریح کرد: پاکسازی مناطق مرزی از مین، گلوله و بمب به جا مانده از دوران جنگ تحمیلی در دستور کار وزارت دفاع قرار دارد که در سال جاری ۲۶ هزار مین، گلوله و بمب به جا مانده از دوران جنگ تحمیلی در مناطق مرزی کشف یا منهدم شده است.

سردار طلایی نیک درباره محصولات حوزه شناوری گفت: در این حوزه طرح‌های متنوع صنعتی را دنبال می‌کنیم. شناورهایی بین هزار تا ۱۰ هزار تن را در برنامه داریم و این موضوع طبق برنامه در حال انجام است.

وی افزود: ساختار دفاع دریایی ارتش و سپاه به گونه‌ای تعیین شده است که نوع مأموریت و منطقه استحفاظی که هر کدام قرار دارند، متفاوت است بنابراین شناورهای متناسب با مأموریت آنها در حال ساخت و طراحی است البته امسال دیگر الحاق جدیدی نخواهیم داشت.

سخنگوی وزارت دفاع درباره روند چگونگی الحاق تانک کرار به نیروهای زمینی ارتش و سپاه هم توضیح داد: تانک کرار یک تانک بومی و پیشرفته بوده که ما بعد از دفاع مقدس به آن دست یافته ایم. تولید تجهیزات متناسب با نیازهای نیروهای مسلح تولید می شود و ما محدودیتی برای تولید تانک کرار نداریم و نیروها متناسب با نیازهایی که اعلام می‌کنند و با هماهنگی با ستاد کل نیروهای مسلح در اختیار آنها قرار می دهیم.

سردار طلایی نیک درباره تولید پهپادی گفت: در حوزه پهپادی محصولات متنوعی را در دست ساخت و طراحی داریم و بنابر ملاحظاتی زمان بندی رونمایی تغییر می‌کند و در ترکیب سامانه‌های موشکی، پدافندی و پهپادی دستاوردهای خوبی داشته‌ایم که برای اعلام آنها محدودیت داریم.

وی درباره برخی ادعاها در مورد ایرانی بودن تسلیحات یمنی گفت: توانمندی نیروهای مسلح یمن، بومی و داخلی است و در عمده کشورهای منطقه که جبهه مقاومت فعال است به توانمندی بالای فناورانه رسیده‌اند اما این توانمندی‌ها و تسلیحات یمنی‌ها کاملا بومی همان کشور است و در واقع برای گرفتن غرامت است که برخی کشورهای غربی مطالبی در مورد ایرانی بودن این تسلیحات مطرح می‌کنند تا دستاوردهای یمن در حوزه جلوگیری از رسیدن کاروان های تدارکی به اسرائیل را کوچک‌نمایی کنند. لذا اگر می‌خواهند موضوع یمن و خطوط کشتیرانی حل شود باید به آتش بس دائمی در غزه کمک کنند.

سخنگوی وزارت دفاع درباره صادرات پهپاد و دیگر تسلیحات نظامی گفت: صادرات اقلام دفاعی را با رعایت همه مقررات بین المللی انجام می‌دهیم و یکی از ملاحظاتی که کشورهای صادراتی هدف دارند این است که اطلاعات اقلام صادراتی با ملاحظات حفاظتی روبرو شود و ما هم اطلاعات کشورها را رعایت می‌کنیم.

سردار طلایی نیک درباره بودجه وزارت دفاع گفت: بودجه دفاعی در دو بخش حقوق و مزایای کارکنان و تقویت بنیه دفاعی تدوین می‌شود، در برنامه هفتم ۵ درصد بودجه عمومی متعلق به تقویت بنیه دفاعی است که هر سال در جداول بودجه درج می‌شود. البته ما از درآمدهای صادراتی بخشی را برای کمک‌ به تقویت بنیه دفاعی و کمک به نوسازی صنایع و طرح‌های راهبردی و تحقیقاتی استفاده می‌کنیم.

وی درباره اینکه بالگرد ملی در چه مرحله ای قرار دارد، اظهار داشت: بالگرد ملی در دست طراحی است و اگر این بالگرد به سرانجام برسد نیازهای نظامی و غیرنظامی را پوشش می‌دهد و ما برای ساخت بالگردهای غیرنظامی آماده پذیرش سفارش هستیم.

سخنگوی وزارت دفاع درباره به طول کشیدن پاکسازی مناطق مرزی از مین گفت:  پاکسازی سطحی مناطق مرزی از مین تا عمق ۳۰ سانتی‌متر به طور کامل‌ انجام شده است اما برخی‌ مین‌ها و گلوله‌ها و بمب ها به عمق زمین فرو رفته که درحال پاکسازی عمقی میادین‌ مین‌ هستیم که در این‌ زمینه بزرگترین‌ مشکل ما کمبود بودجه است. اگر منابع کافی در اختیار قرار گیرد ظرف یک تا دو سال آینده پاکسازی میادین مین به طور کامل انجام می‌شود.

سردار طلایی‌نیک درباره اخبار ناموفق بودن شلیک موشک در برخی رزمایش‌ها، گفت: در بومی‌سازی تجهیزات دفاعی پیشرفت خوبی داشته ایم و در زمان حاضر یک هزار طرح بومی‌ سازی در وزارت دفاع را دنبال می‌کنیم. این امر به صیانت از مجموعه‌های وزارت دفاع، افزایش میزان تاب آوری در قبال تحریم‌ها منجر شده و و کاهش ارز بری از دیگر دستاوردهای آن است.

وی با بیان اینکه دو نوع رزمایش وجود دارد، گفت: ما در یک رزمایش تست سامانه‌ای داریم که سامانه‌ها آزمایش می‌شوند و سپس محصول آزمایش شده وارد چرخه تولید می‌شود و برخی رزمایش‌ها عملیاتی است که در آن تسلیحات تولید شده مورد استفاده قرار می‌گیرد و در آن رزمایش‌ها هیچ سانحه‌ای که موجب نارسایی شود، نداشته‌ایم و محصولاتی که تأیید خود را از یگان عملیاتی گرفته باشند در این رزمایش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سخنگوی وزارت دفاع درباره ورود وزارت دفاع در عرصه خودروسازی نیز گفت: ما تمایلی برای ورود در این حوزه را نداریم، اما می‌توانیم در مواردی که خودروسازان داخلی با تنگنا مواجه هستند به آنها کمک کنیم.

سردار طلایی‌نیک درباره برد موشک های تولیدی اظهار داشت: برد موشک ها متناسب با تهدیدات احتمالی بوده و رده‌های مسئول در نظام این امر را تشخیص می‌دهند و تاکنون برد ۲ هزار کیلومتری برای ما تعریف شده اما توانایی فنی برای افزایش برد وجود دارد.

وی یادآورشد: مهم‌ترین مساله جهانی منطقه‌ای همچنان شرارت‌ها و جنایت‌های رژیم صهیونیستی است که ما با دو جبهه مواجه هستیم یکی جبهه جنایت و شرارت با محوریت رژیم صهیونیستی و پشتیبانی آمریکا و متحدان آنها است که کارنامه ننگین این رژیم را سیاه‌تر می‌کند و با ۲۹ هزار شهید  و ۶۹ هزار مصدوم و مجروح از مردم غیرنظامی غزه رژیم صهیونیستی و حامیان آن ننگ تاریخی را برای خود ثبت کردند.

سردار طلایی نیک گفت: در مقابل جبهه شرارت و جنایات رژیم صهیونیستی، جبهه مقاومت و ضد صهیونیستی در عرصه جهانی در حال اوج‌گیری است و عمق مردمی این جبهه را در سطح جهان شاهد هستیم و هرچه جلو می‌رویم مقاومت و گسترش جبهه  ضد صهیونیستی هم در منطقه و هم در جهان در حال گسترش است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه