English

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مکلف به بیمه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه شد

با تصویب نمایندگان مجلس و جهت تامین نظر شورای نگهبان، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مکلفند در راستای حمایت از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه اقدامات قانونی لازم را برای پوشش بیمه تأمین اجتماعی اعم از خدمات درمانی و بازنشستگی انجام دهند.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مکلف به بیمه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه شد
به گزارش خبرگزاری موج

، نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت صبح امروز و در جریان بررسی ایردات شورای نگهبان در لایحه برنامه هفتم توسعه، مواد ۷۱ تا ۸۰ این لایحه را اصلاح و تصویب کردند که بخشی از ایرادات ویرایشی و عبارتی بوده است.

بند الحاقی (۶) ماده (۷۱) به شرح زیر اصلاح شد:

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف است حداکثر ظرف سه‌ماه پس از لازم‌الاجراء شدن این قانون اساسنامه سازمان غذا و دارو را تهیه و برای تصویب تقدیم هیئت وزیران نماید. عدم ارائه اسانامه پیشنهادی مذکور توسط مدیران ذی‌ربط وزارتخانه یاد شده در مهلت مقرر به هیئت وزیران جرم محسوب و مجازات آن مشمول ماده (۵۹۸) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی است.

پ- به تخلفات اهالی فرهنگ و هنر و هریک از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف است به منظور رسیدگی به تخلفات کلیه دارندگان مجوز و یا فعالان موضوع موارد مندرج در ماده (۲) قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مصوب  ۱۲/  ۱۲/ ۱۳۶۵ و سایر قوانین و مقررات حوزه فرهنگ و هنر از قوانین و مقررات و ضوابط مربوط مصوب مراجع ذی‌صلاح بجز در مواردی که قبلاً درخصوص آنها در قوانین یا مصوبات شورای‌عالی انقلاب فرهنگی تعیین تکلیف شده، از قبیل «قانون مطبوعات»، «ضوابط تأسیس و نظارت بر آموزشگاه‌های آزاد هنری»، «ضوابط و مقررات تأسیس مراکز، مؤسسات، کانون‌ها و انجمن‌های فرهنگی و نظارت بر فعالیت آنها» در قالب  هیأت‌های بدوی و عالی رسیدگی به تخلفات و نیز تعیین ترکیب اعضای هیأت‌ها، نحوه رسیدگی به تخلفات و نوع تنبیهات اقدام قانونی لازم را به عمل آورد.

ح- هزینه‌های انشعاب و مصرف آب، برق و گاز مراکز فرهنگی، هنری، قرآنی، رسانه‌ای، سینمایی، مطبوعاتی و تبلیغی- دینی دارای مجوز از مراجع ذی‌صلاح مشروط به اینکه صرفاً به انجام فعالیت‌های فرهنگی مبادرت کند و با رعایت قوانین و مقررات پلیس اماکن عمومی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، مادامی‌که فعالیت و استحقاق آنها مورد ‌تأیید مراجع ذی‌صلاح ‌باشد و در صورت رعایت الگوی مصرف بر اساس تعرفه فرهنگی (آموزشی) محاسبه‌ می‌شود.

هزینه‌های انشعاب و مصرف آب، برق و گاز بسیج و شتاب‌دهنده‌های صنایع خلاق فرهنگی- اجتماعی، انتشاراتی در بسترهای مختلف، کتابفروشی، سالنهای نمایش فیلم و تئاتر منوط به رعایت شرایط مذکور صرفاً به میزان پیش بینی در قوانین بودجه سنواتی از محل منابع حاصل از مشترکان بالاتر از الگوی مصرف، بر اساس تعرفه فرهنگی (آموزشی) محاسبه می شود.

آیین‌نامه‌ اجرائی این بند با پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های نیرو، نفت و فرهنگ و ارشاد اسلامی تهیه می‌شود و به‌تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

بند الحاقی (۱) ماده (۷۵) به شرح زیر اصلاح می شود:

بند الحاقی ۱- وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مکلفند در راستای حمایت از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه نسبت به منظور پوشش بیمه تأمین اجتماعی اعم از خدمات درمانی و بازنشستگی با رعایت بند (ش) ماده (۲۹) این قانون اقدام قانونی لازم را انجام دهند.

تبصره ۲- به‌منظور خودکفائی در اداره مساجد کشور، شهرداری‌های سراسر کشور، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها موظفند با رعایت قوانین و مقررات از جمله طرح‌ تفصیلی و نسبت به اعطای مجوز حداکثر ۵۰۰ مترمربع کاربری فرهنگی، اداری و تجاری بدون دریافت هزینه در زمینهای پیرامون متعلق به مساجد (با مالکیت مسجد یا وقف‌شده برای مسجد) اقدام نمایند.

نسبت به زمین های غیرپیرامون برای هر مسجد حداکثر ۵۰۰ مترمربع کاربری فرهنگی، اداری و تجاری با احتساب (کسر) مساحت موقوفات موجود آن مسجد صرفاً در قالب وقف عام مسجد و متولی سازمان اوقاف و امور خیریه در شهر و ناحیه شهرداری محل استقرار مسجد مشمول این حکم می‌باشد.

تبصره ۳ بند الحاقی ۳ ماده ۷۶- خادمین تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و یا سازمان بهزیستی و یا دهک های درآمدی یک تا چهار به فهرست جامعه هدف موضوع بند «ش» ماده (۲۹) این قانون اضافه می‌شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه