English

رئیس مجلس شورای اسلامی :

مجلس پیگیر تصویب نهایی لایحه عفاف و حجاب است

رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان در صحن گفت: همه ما در مجلس شورای اسلامی در تلاش هستیم تا در اسرع وقت لایحه عفاف و حجاب نهایی شود.

مجلس پیگیر تصویب نهایی لایحه عفاف و حجاب است
به گزارش خبرگزاری موج

، حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی، گفت: متأسفانه اتفاقاتی در مجلس رخ می‌دهد که قابل قبول نیست؛ الان اعلام شده که تخلف کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس در بررسی لایحه عفاف و حجاب محرز است و دو نامه در این زمینه منتشر شده است.

وی بیان کرد: من نمی‌دانم آیا می‌خواهند بگویند آقای قالیباف در مورد عفاف و حجاب پیگیر بوده، اما کمیسیون قضائی پیگیر نبوده است؟ در مورد نامه اول باید این توضیح را دهم که معاون حقوقی اصلاً در جلسات کمیسیون ما در بررسی طرح مذکور حضور نداشته است.

رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما به دلیل تسریع در اصلاح ایرادات به مصوبات لایحه عفاف و حجاب، مصوبه را به شورای نگهبان ارسال کردیم تا نظرات کارشناسان را دریافت کنیم. ما با دولت نیز هماهنگ کردیم تا نظرش را درباره موادی که مشمول اصل ۷۵ می‌شود، اعلام کند.

نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی‌ها تصور می‌کنند که در مجلس شورای اسلامی برنامه‌ای است تا قبل از برگزاری انتخابات قانون عفاف و حجاب اجرایی نشود، در حالی که ما نمی‌خواهیم حکم خداوند حتی یک ساعت مانده به انتخابات و لحظه‌ای بر زمین بماند.

محمد باقر قالیباف در پاسخ به تذکر غضنفر آبادی اظهار کرد: ما در مجلس شورای اسلامی به طور قطع همه نمایندگان اصرار داریم تا در اسرع وقت طرح عفاف و حجاب نهایی شود در برخی جاها بحث طولانی می‌شود اما ما در مجلس شورای اسلامی چه در کمیسیون قضائی و چه در هیأت رئیسه پیگیر این موضوع هستیم تا در اسرع وقت انجام شود. یک ماه اصلاحات در کمیسیون قضائی به خاطر انجام همین هماهنگی‌ها زمان برد اکنون نیز بیش از ۲۵ روز است که بنده به دولت نامه زدم که با اصل ۷۵ موجود در این لایحه موافقت کند اما هنوز به دست ما نرسیده است.

رئیس مجلس در ادامه تصریح کرد: ما حتماً این موضوع را دنبال می‌کنیم تا به نتیجه برسد. یکی از اشکالاتی که وجود دارد این است که مصوباتی که به شورای نگهبان رفته و تأیید شده است دیگر نمی‌شود در کمیسیون اصلاح شود و این خلاف قانون اساسی است و بنده با دوستان شورای نگهبان صحبت کردم و آنها نیز بر این موضوع تاکید کردند. به هرحال ما این لایحه را دنبال می‌کنیم تا زودتر به نتیجه برسیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه