English

وزیر امور خارجه ایران در سوئیس:

ایران هیچ نقشی در اقدامات یمن ندارد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی سی ان بی سی تاکید کرد: یمنی‌ها از ایران هیچ فرمان و دستوری نمی‌گیرند.

ایران هیچ نقشی در اقدامات یمن ندارد
به گزارش خبرگزاری موج

، تارنمای شبکه تلویزیونی سی ان بی سی گزارش داد که حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران همچنین هشدار داد که آمریکا و جو بایدن نباید سرنوشت خود را به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گره بزنند.

وی افزود که حمایت کامل واشنگتن از تل‌آویو "ریشه اصلی ناامنی در منطقه" است.

وزیر امور خارجه با تاکید بر آنکه امنیت دریای سرخ برای ایران حائز اهمیت است، افزود که تهران می خواهد آمریکا "جنگ در غزه را متوقف کند. "

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران با رد کمک ایران به جنبش انصارالله یمن گفت: مردم یمن و دیگر کشورهای منطقه که از مردم فلسطین دفاع می کنند طبق تجارب و منافع خود عمل کرده و از ما فرمان و دستوری نمی گیرند. امنیت دریانوردی اهمیت فراوانی برای ما دارد چرا که ما نفت صادر می کنیم و اگر ناامنی در مجاورت ما وجود داشته باشد، به سود ما نخواهد بود.

وی افزود: ما معتقدیم که هر گونه اقدامی برای بی‌ثبات کردن منطقه ریشه در اسرائیل و نسل‌کشی آن در غزه دارد.

امیرعبداللهیان در زمینه موشک باران اماکن جاسوسان موساد و تروریستهای داعش در سوریه و عراق نیز گفت که این اقدام "در راستای با مبارزه با تروریسم و دفاع مشروع بوده است. "

وزیر امور خارجه ایران گفت: ما در مورد تامین منافع ملی خود هیچ محذوریتی با هیچ کشوری نداریم.

گفتنی است که وزیر امور خارجه کشورمان به منظور شرکت در برنامه‌های اجلاس داووس و دیدارهای مختلف دوجانبه با همتایان و مقامات عالی کشورهای مختلف عصر دیروز وارد سوئیس شد.

امیرعبداللهیان علاوه بر مشارکت در برنامه‌های اجلاس، دیدارهای مختلف دوجانبه ای را با همتایان و مقامات عالی کشورهای مختلف شرکت کننده در اجلاس خواهد داشت که طی آنها موضوعات مورد علاقه دوجانبه، منطقه ای و بین المللی مورد گفت وگو و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه