English

وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای اسپانیایی:

ایران آماده بازگشت همه طرفها به توافق برجام‌ است

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، با وزیر خارجه اسپانیا در حاشیه اجلاس داووس دیدار و رایزنی کرد .

ایران آماده بازگشت همه طرفها به توافق برجام‌ است
به گزارش خبرگزاری موج

، حسین امیرعبداللهیان در دیدار وزیر امور خارجه اسپانیا با ابراز خرسندی از روابط خوب دو کشور ایران و اسپانیا، به برخی رخدادهای خوب و مثبت در روابط دو کشور اشاره کرد و افزود : ما هیچ محدودیتی برای گسترش روابط دو کشور قائل نیستیم و همواره علاقمندیم‌ که ایده های مشترک را برای پیشبرد موضوعات مورد اهتمام دو کشور بکار گیریم‌.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به روابط بسیار خوب تاریخی دو کشور، بر ضرورت تبادل هیأت‌های مختلف و سرعت بخشیدن به روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف تاکید کرد و از همتای اسپانیایی خود جهت سفر به تهران به منظور تداوم گفتگوها در زمینه‌های مشترک دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی دعوت کرد .

امیرعبداللهیان در پاسخ به اظهار حمایت وزیر خارجه اسپانیا از تداوم گفتگوها برای احیای برجام ، بر آمادگی کشورمان برای بازگشت همه طرفها به توافق برجام‌ تاکید کرد .

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر از مواضع خوب اسپانیا در خصوص بحران فلسطین، بر ضرورت پایان جنگ رژیم اسرائیل علیه غزه بمنظور ایجاد آرامش در منطقه تاکید کرد و گفت: رژیم اسرائیل در یک خطای فاحش بسر می برد که فکر می کند با توسل به جنگ می تواند حماس و مقاومت را در غزه نابود کند.

امیرعبداللهیان با تاکید بر اینکه ایران، جنبش حماس را یک جنبش آزادیبخش می داند که برای آزادی سرزمین خود می جنگد، گفت: ما از تشدید و گسترش دامنه جنگ در منطقه استقبال نمی کنیم و اگر آمریکا حمایت خود را از رژیم اسرائیل بردارد، اسرائیل توان چند ساعت ادامه جنگ را نخواهد داشت.

وی افزود: راهکارهای سیاسی تحمیلی بر فلسطین نتیجه نخواهد داد و این ملت فلسطین هستند که باید آینده غزه پساجنگ را رقم بزنند و برای آینده خود در غزه و کرانه تصمیم بگیرند. اگر راهکارهای قبلی سیاسی تحمیلی بر فلسطین واقع بینانه بود، اکنون شاهد بحران جاری در فلسطین‌ نبودیم.

 وی تاکید کرد : تنها راهکار مؤثر برای آرامش در منطقه، توقف فوری جنگ، باز کردن کریدورهای انسانی، توقف کوچاندن اجباری و اجازه دادن به مردم غزه برای بازگشت به مناطق زندگی خود و یافتن راه حلی برای تبادل اسرا است.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: توقف جنگ در غزه بر تحولات در سایر مناطق از جمله دریای سرخ تاثیر فوری خواهد گذاشت.

خوزه مانوئل آلبارس وزیر امور خارجه اسپانیا نیز در این دیدار با اشاره به روابط تاریخی دو کشور، ایران را یک بازیگر بسیار مهم و صاحب نفوذ در منطقه دانست و با تشکر از دیدگاه‌های وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص مسائل دوجانبه و منطقه ای، از تداوم مشورتها و تبادل نظرهای مشترک فیمابین دو طرف در زمینه‌های دوجانبه و منطقه‌ای استقبال کرد .

وزیر خارجه اسپانیا گفت و گو را بهترین راه برای حل و فصل اختلافات در خصوص برجام دانست و حمایت کشورش را از استمرار گفتگوها در خصوص احیای برجام‌ اعلام کرد.

وزیر خارجه اسپانیا نسبت به پیامدهای تداوم جنگ در غزه اظهار نگرانی کرد و بر لزوم توقف جنگ و حملات به غیرنظامیان و ضرورت رعایت حقوق بین‌الملل و حقوق بشردوستانه تاکید کرد.

وی همچنین با اظهار نگرانی نسبت به افزایش تنش‌ها در دریای سرخ، افزود: حل بحران فلسطین بر کل منطقه تاثیر خواهد گذاشت و کشورش از راه حل سیاسی برای مسئله فلسطین حمایت می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه